capty mpeg edit met fcp5!

Hallo vraagje; Final Cut Pro 5.04 start niet meer op na het installeren van Capty MPEG Edit, de software die is meegeleverd met mijn JVC harddiskcamera. Balen want ik wil monteren. FCP3 doet het wel. Heeft iemand een idee, een update ofzo......Ik kan alle MOD bestanden wel gaan hernoemen etc...maar het is al omslachtig met JVC!! Oplossingen zijn van harte welkom mensen. Martin Help!!! :(

Ik zou Capty weggooien en FCP opnieuw installeren, Kun je denk ik snel weer monteren. FCP3 zou ik ook wegdoen; ik mag aannemen dat je een project wat je in 5 begonnen bent niet kan openen in 3?

Even een paar dingen. Met mijn vorige camera via firewire was het top. Capturen in FCP, opslaan en lekker aan de slag. Beetje gehaast vlak voor de wintersport een JVC harddiskcamera gekocht niet wetende dat die camera met vreemde MOD-bestanden werkt. Nou gaat het uiteindelijk wel, maar het binnenhalen duurt vreselijk lang via usb2, en dan moet je het nog eens wegschrijven als .MOV. En dat duurt ook weer een eeuwigheid. Prima, Maar ik draai op FCP5, dat is de de versie die je moet installen over je 3 heen. Maar die start op, en dan is ie meteen weer verdwenen. Behalve als dat Capty eraf is. Maar ik heb dat wel nodig anders kan ik mij camera niet leegtrekken. Ik ga niet de boel via een Windowspc leeghalen, branden of copieren naar een externe disk en dat weer aansluiten op mijn powerbook en dan uiteindelijk is beginnen. Drama, dus geef mij mijn oude dvcam maar weer. Maar die is stuk....Ik zocht naar een manier om toch die bestanden van mijn camera te halen. Snap je het nog??? Evengoed bedankt.

FCP 3.0.4 gewoon op je hard drive laten staan. Ik heb al vaak problemen in FCP 4.5 en later in 5 gehad die wel in 3 werken. Soms sneller om iets in 3.0.4 te doen en dan weer te exporteren naar 4 of hoger.

Ik weet het ben lui maar heb vaak te veel haast… en ik ken 3.0.4 heel erg goed… :lol:

En je kan iedergeval beginnen in 3 en zodra je de oplossing hebt ga je verder in 5.

beetje lompe oplossing. antieke software gebruiken.