Carbon Copy Cloner, Disk Utilty en Itunes 6.0.2.

Dag allen,

Ik draai 10.3.9 en kon geen clone (met CCC) van mijn HD naar mijn Firewire HD maken. Disk Utility gedraaid en die gaf een error. Scheen een bekend probleem te zijn. Heb de oplossing gevolgd (verwijderen iTunes packages etc). Hierna lukte het me wel om Disk Utiltiy de bevoegheden te laten herstellen. Hierna lukte het ook weer om met CCC een clone te maken.

Nu wil ik opnieuw (ongeveer 2 weken later) een clone maken en net als de eerste keer kapt CCC ermee als hij probeert om .hotfiles.btree te kopiëren. De eerste keer was dit opgelost na het repareren van de volumebevoegdheden, maar nu draait Disk Utility zonder probleem, maar blijft CCC problemen geven. :x

Ik heb inmiddels de forums van CCC doorgezocht en ge-Googled, maar dit biedt geen soelaas.

Misschien nuttig: de bevoegheden voor ‘Group’ op ./Volumes moet zijn 80, maar staat op 0. Disk Utility past dit elke keer wel netjes aan. Misschien heeft dat er nog iets mee te maken? :innocent:

Graag jullie advies!

Ik ben bij de overstap van 10.3.9 naar 10.4 gestopt met CCC en overgestapt op Superduper. Werkt beter, wat mij betreft. Herstelt ook permissies voor het backuppen.

Prima functionerende testversie is te downloaden via
http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html

succes
:smiley:

Kan ik de bestaande cloon dan gebruiken i.c.m. Super Duper? Dat zou namelijk erg prettig zijn, anders kan ik weer opnieuw beginnen...

Jelle

[quote:cd84e73bc7="Crispijn"]Ik ben bij de overstap van 10.3.9 naar 10.4 gestopt met CCC en overgestapt op Superduper. Werkt beter, wat mij betreft. Herstelt ook permissies voor het backuppen.[/quote:cd84e73bc7] Ehm, Carbon Copy Cloner kan dat ook al sinds dag 1 hoor... :roll: