Cards en Calenders in iPhoto zelf printen

Ik vraag me af of je de zelf-aangemaakte kaarten in iPhoto 06 ook zelf kan printen ipv ze te moeten bestellen een printcentrale. Ik zie een hoop gebruikers binnen mijn kennissenkring, die af en toe spontaan een kaartje willen versturen, nog niet op de bestelknop drukken...maar wel op de printknop.

Iemand al ervaringen met home-printed cards en calenders???

Hankie

Ik heb nog niet de tijd gehad om i-life 06 zelf aan te schaffen, maar volgens mij kan je ( net als in i-life 05 ) de kaart of kalender of wat dan ook gewoon maken en dan opslaan of afdrukken als PDF en deze kan je dan gewoon weer afdrukken met elke gewenste printer... ik weet alleen niet hoe het met de formaten zit in i-life 06 wellicht zijn de pagina's groter dan de standaard A4 papiertjes die we hier over het algemeen hebben. maar resizen kan altijd nietwaar !

Ik heb het nog niet werkelijk uitgeprint, maar je kunt de kaarten ook afdrukken. Uiteindelijk in voorvertoning van afdrukweergave heb je 2 volle a4 pagina's; de voorkant en achterkant. Een kleine tip waar ik zelf aan dacht. Bijvoorbeeld de Hema heeft vrij dik mat foto papier. Deze gebruiken wij meestal en is voor zulke doeleinde veel en veel mooier dan glans papier. Op dit mat-foto papier kun je dubbelzijdig afdrukken. Zo kun je denk ik super mooie kaarten maken met iPhoto.

Bedankt voor de reactie chatsmit. Lukt het je ook om een ander formaat te kiezen (bijvoorbeeld eht standaard postcard-format van 4x6 inch (10x15cm grof gezegd)?

Nee dat lukte me zo snel niet. Misschien dat er ergens instellingen zijn waar je deze formaten in kan geven, maar tot nu toe zag ik alleen twee volle A4 pagina's. Je zou ze wel zelf met een ander programma kunnen verkleinen natuurlijk, maar het zal mooi zijn als je vanuit iPhoto een kaartformaat kunt printen. Ik zal straks een even kijken of het misschien toch binnen iPhoto kan.

Toevoeging: nee, ik kan de optie om andere formaten af te drukken niet vinden. Je kunt wel in voorvertoning de kaart opslaan en in bijvoorbeeld Photoshop de kaart afdrukken in het formaat wat je wil.

Ik heb al eens een fotoboekje besteld bij apple en vanaf dat moment kan ik niet meer rechstreeks een fotoboek printen..... tenminste..... even verder gekeken.... en onder 'delen' kun je dus toch nog kiezen om je fotoboek zelf te printen... (leek me wel een handige aanvulling op deze topic)