Cartoon maken van foto

Ik heb een vraagje, hoe kan ik best vertrekkende van een foto cartoons maken van die personen, ik wil eigenlijk weten of er een soort filter bestaat in psd ofzo of een apart programma die dit mogelijk kan maken?

Alvast bedankt

Photoshop heeft een aantal filters aan boord om het contrast te versterken en kleuren uit een foto te halen. Maar je kan niet in één enkele handeling ineens een foto omtoveren in een cartoon.

Meestal kom je al een stuk verder als je een combinatie van handelingen gebruikt. Probeer eens de ‘levels’ (niveau’s) en de ‘curves’ om het contrast te optimaliseren. Daarnaast gebuik je een posterize-filter om een meer cartoon-achtig effect te krijgen.

Wil je écht een goede cartoon van een foto hebben dan pak je toch een vel papier en een pen. Photoshop is een beeldbewerkingsprogramma en geen automatisch-illustratorpakket (dan was ik al steenrijk geweest!).

[quote:f95a1865d2="MacBjorn"]Photoshop is een beeldbewerkingsprogramma en geen automatisch-illustratorpakket (dan was ik al steenrijk geweest!).[/quote:f95a1865d2]

En ik ook 8)

ik weet niet of je zoiets bedoeld, maar dit is in ieder geval wel een goede tutorial voor iemand die nog niet zoveel ervaring heeft met photoshop en illustrator en dit soort beelden wil maken

http://www.clublime.com/tracetute/

suc6!