Ik heb een universele afstandsbediening van Logitech gekocht (Harmony 555). Bij het downloaden van de software meldt ie steeds dat de "toepassingsconfiguratie niet is geladen en dat de software opnieuw moet worden opgeladen". Dit heeft echter geen resultaat. Contact met de helpdesk van Harmony (tot en met in Canada aan toe!) leverde uiteindelijk deze tekst op: "Wij hebben uw foutmelding nader onderzocht en deze melding duidt erop dat u een 'case-sensitive' systeem op uw computer heeft. Dit heeft helaas tot gevolg dat installatie van onze software op uw computer niet mogelijk is. Wij zijn bekend met dit probleem en er wordt aan gewerkt." Men had me gevraagd onder het schijfhulpprogramma te kijken en met name vwb de structuur: Mac OS uitgebreid (hoofdlettergev./journaled). Dit schijnt niet goed te zijn? Heeft iemand een idee wat het probleem precies is en hoe die verholpen kan worden? Heel veel dank natuurlijk bij voorbaat.
Google dit eens: case-sensitive osx Misschien levert dat iets op.
Dit probleem kan alleen opgelost worden door je harde schijf opnieuw te formatteren, hierbij verlies je al je data.
Voor ‘normaal’ gebruik had je je Macintosh HD nooit als case-sensitive moeten formatteren.
[quote:5f1d2e3148=".R"] Voor 'normaal' gebruik had je je Macintosh HD nooit als case-sensitive moeten formatteren.[/quote:5f1d2e3148]
Ik heb nooit begrepen dat ik dat ooit gedaan heb! Verder heb ik nooit ergens mee problemen gehad. Kan ik nog meer problemen verwachten? En hoe ernstig is dit nu?
Dat is niet helemaal waar. Je zou een disk image kunnen maken met het Schijfhulprogramma, dat als niet-hoofdlettergevoelig formatteren, en daarop de software installeren. Nadeel is dan wel, aangenomen dat het lukt, dat je die disk image elke keer moet aankoppelen voordat je het Logitech-programma kunt gebruiken …
Dat hoeft geen probleem te zijn. Het gebruik van het programma is alleen nodig als er weer nieuwe apparaten geconfigureerd moeten worden.
Na de installatie kan je gewoon de software naar je HD kopiëren... lijkt me dat dit probleem alleen tijdens de installatie tot problemen leidt...
[quote:2302541768="Jakko Westerbeke"]Dat is niet helemaal waar. Je zou een disk image kunnen maken met het Schijfhulprogramma, dat als niet-hoofdlettergevoelig formatteren, en daarop de software installeren. [/quote:2302541768]
Oh Oh ! ! Allereerst dank voor de moeite om te reageren (en dat geldt dus voor allemaal).
Helaas ben ik niet zo’n held om te rommelen aan mijn harde schijf :o maar blijkbaar is dat toch op de een of andere manier gebeurd?
Kortom: kan iemand mij een stap-voor-stap-uitleg geven wat ik het beste zou kunnen doen? Het herstellen van de bevoegdheden (bij het schijfhulpprogramma) is blijkbaar niet voldoende?). Ik heb de bestanden in ieder geval al veilig gesteld op een externe drive (voor Time-Machine was die (LaCie van 75 Gig) te klein.
Dat hangt er vanaf wat je wilt doen. Als je mijn suggestie wilt volgen, rommel je helemaal niet aan je harde schijf, dus je hoeft je niet meer dan normaal zorgen te maken over dataverlies.
Dan dus stap voor stap:[list=1:86d70a14dd][:86d70a14dd]Open het Schijfhulpprogramma in de map /Programma’s/Hulpprogramma’s;
[:86d70a14dd]Klik op [i:86d70a14dd]Nieuwe schijfkopie[/i:86d70a14dd] bovenin het venster ervan;
[:86d70a14dd]Er klapt nu een venster uit het hoofdvenster, waarop je dingen in moet vullen:[list:86d70a14dd][:86d70a14dd]Geef een bestandsnaam en locatie op waar je de schijfkopie wilt bewaren (het bureaublad is een goede plek);
[:86d70a14dd]Kies een volumegrootte voor de schijfkopie; deze moet groot genoeg zijn om het programma te bevatten, dus als je weet hoeveel ruimte dat inneemt, kies dan de standaardafmeting die daar boven zit (dus is het programma b.v. 6,5 MB, maak dan een schijfkopie van 10 MB aan);
[:86d70a14dd]Zet de volumestructuur op [i:86d70a14dd]Mac OS Uitgebreid (journaled)[/i:86d70a14dd] — zeker niet op iets waar “hoofdlettergevoelig” in voorkomt;
[:86d70a14dd]Zet Partities op [i:86d70a14dd]Harde schijf[/i:86d70a14dd];[/list:u:86d70a14dd][:86d70a14dd]Druk op de knop [i:86d70a14dd]Maak aan[/i:86d70a14dd];
[*:86d70a14dd]Op je bureaublad verschijnt nu eerst een .dmg-bestand en snel daarna zo’n wit icoon van een disk image (schijfkopie).[/list:o:86d70a14dd]Met dit alles gedaan start je de installatie van je programma, en wanneer je daarin kunt kiezen waar je het moet installeren, kies je de schijfkopie die je net aangemaakt hebt.
[quote:7bbe8f98e3="Jakko Westerbeke"]Dat hangt er vanaf wat je wilt doen. Als je mijn suggestie wilt volgen, rommel je helemaal niet aan je harde schijf, dus je hoeft je niet meer dan normaal zorgen te maken over dataverlies.[/quote:7bbe8f98e3]
Duidelijker kun je het niet uitleggen, lijkt mij. Ik heb inmiddels je eerste aanwijzigingen geprobeerd te volgen en dat ging heel goed. Inmiddels heeft een kennis de Remote meegenomen om te zien of het bij hem ook niet/moeilijk ging, dus zodra ik 'm weer in huis heb, ga ik aan de slag. Maar ik heb nu goede hoop. Dank, Jakko ! !
Laat even weten hoe het uitpakt (ook als het lukt), dan hebben andere mensen in de toekomst misschien ook nog wat aan deze thread :)
[quote:a8cb858935="Jakko Westerbeke"]Laat even weten hoe het uitpakt (ook als het lukt), dan hebben andere mensen in de toekomst misschien ook nog wat aan deze thread :)[/quote:a8cb858935]
Zal ik zeker doen.
Maar … nu heb zopas Adobe CS3 aangeschaft via het werk en dan krijg ik bij de setup de mededeling “De software kan niet worden geïnstalleerd omdat het bestandssysteem van het besturingssysteemvolume niet wordt ondersteund.”
Heeft dit met dezelfde fout te maken? En waarom had ik tot voor kort helemaal geen problemen met downloaden/installeren van software en nu wel?