Casema internet

Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik internet via de kabel van Casema.
Het is een maxiabo met een snelheid van 500kbyte/s.
Maar het volgende probleem doet zich voor:
Ik haal niet meer dan 280kbyte/s zowel via het draadloosnetwerk(airportexpress)als via een rechtstreekse verbinding(utp).
Er is twee keer een monteur langs geweest die halen een snelheid van ±450kbyte/s met een laptop met windows XP erop.
Wie weet hier een antwoord op?

1.8 GHz PowerPC G5 (2x)
Systeem 10.4.1

misschien je firewal uit zetten. Wat ook wel helpt is een router er tussen. Ik weet het niet zeker maar zou je kunnen proberen.

Je kan bij jet netwerkopties het laatste tabblad (d8 ethernet) ff van automatisch afhalen de snelheid naar 10 Mbit zetten (enige met 10) en de duplex mode op half duplex. Sorryzit niet 8er mn mac. Check dan je snelheid eens het kan zijn dat die netwerkkaart verbinding niet lekker loopt.

Bedoel je netwerkopties in systeem voorkeuren of in mijn draadloseverbinding van mijn basisstation?

Heb hier ook Casema internet via Airport en precies het zelfde probleem. Ook hier is de monteur langsgeweest met de Windows laptop en snelheid is dan wel ok.

Een Windows desktop die hier in huis staat, eveneens verbinding via Airpoty haalt ook met gemak de geode snelheid.

Ben gebeld door helpdesk van casema moest een schone installatie uitvoeren. kwam rond de 350KB/s uit. (Uitschieters) Een uur verder zit ik weer rond de 250KB/s moet rond de 500KB/s zijn. Volgens de helpdesk is 350KB/s acceptabel heb het er maar bij gelaten maar volgend jaar ben ik weg als de snelheid niet anders wordt. Heb 100 baseTX half duplex ingesteld en 100 base tx volledig duplex ingesteld UTP kabel rechtstreeks aangesloten op mijn mac en een keer op mijn airportexpress niets helpt

Ben in bezit van Motorola kabelmodemsurfbord model SB5101E
Een AirportXpress.
1.8GHz PowerPC g5 (2x)
10.4.1