Catalina downloaden in plaats van "werk bij"

Hallo

Wanneer ik Catalina wil downloaden om dan later op een opstart-stick te zetten dan verschijnt er “werk nu bij”. Zal mijn iMac dan werkelijk bijgewerkt worden?? Ik wil Catalina nog niet direct installeren op mijn iMac, vandaar mijn vraag of ik Catalina eerst kan downloaden.

Bedankt voor hulp!

Dat kan.

@penseel, bedankt maar bedoel je dat ik gewoon op “werk nu bij” mag klikken en dat Catalina gewoon in mijn downloadmap zal staan en mijn mac gewoon op Mojave zal blijven draaien??

Je kunt het downloaden om die opstartbare USB-stick te maken. Je gaat naar de App Store en gebruikt de zoekfunctie om Catalina te vinden. Dan kun je het daar downloaden.

Klik op BEKIJK

Zie https://www.appletips.nl/bootable-usb-stick-macos-catalina/

Correct, dat kan zoals @penseel al zei. Daarna krijg je - waarschijnlijk automatisch - het onderstaande installatie-scherm te zien en dat kun je gewoon afsluiten. Ik zou ‘automatisch updaten’ wel even uitzetten voor de zekerheid.

Die jongelui ook, opa’s methode is veiliger. ?

Aan allen die me uitleg gaven: BEDANKT!!

Zo’n USB opstart stick heb je eigenlijk niet nodig zolang je Mac werkt, je kan het installatiebestand dan gewoon uitvoeren om een update of nieuwe installatie te doen op andere schijf/partitie.
Een stick is wel nuttig om te hebben voor moest je geen werkend systeem meer hebben (crash o.i.d.).

<p class="cite">silvercircle op 27 oktober 2019 om 19:14</p>  

Zo’n USB opstart stick heb je eigenlijk niet nodig zolang je Mac werkt, je kan het installatiebestand dan gewoon uitvoeren om een update of nieuwe installatie te doen op andere schijf/partitie.
Een stick is wel nuttig om te hebben voor moest je geen werkend systeem meer hebben (crash o.i.d.).

Andere schijf/partitie?? Waarom zou je een andere schijf kiezen?

Ome Kor op 27 oktober 2019 om 18:38 Die jongelui ook, opa’s methode is veiliger. ?
Nou, McPim is ook geen twintig meer hoor... We typten tegelijk, en U hebt gelijk opa ?.

RW op 27 oktober 2019 om 19:26

Andere schijf/partitie?? Waarom zou je een andere schijf kiezen?

Bijvoorbeeld om Catalina eerst grondig te testen voordat je je eigen systeem gaat updaten. Vooral erg handig nu blijkt dat Catalina nogal wat haken en ogen heeft bij sommigen.

Je maakt dan eerst een clone van je eigen werkende systeem op een andere partitie of disk, start daarvan op en installeert dan Catalina. Dan kan je altijd in 1x terug naar je oude systeem , mochten er dingen niet naar behoren werken.