CD branden voor audiospeler: lukt niet voor alle CD spelers

Ik moest laatst voor een vriend een probleem oplossen: hij wilde een gekochte CD kopieren voor gebruik in een normale CD speler.

Hij voerde de CD in iTunes via import, en wilde hem branden via Maak Audiocd aan.

Wat bleek: het brandproces lukte, maar in een dure CD speler speelde hij de CD niet af, wel in een goedkoop draagbaar CD spelertje.

Weet iemand hoe dit komt en wat je eraan kunt doen ?

Ik heb dat ook wel is. Het wil helpen door op een lagere brandsnelheid te branden. (1x of 2x voor een audio CD). De duurdere spelers hebben vaker moeite omdat de laser preciezer staan afgesteld. Soms wil het ook wel helpen door het een aantal maal te proberen in die cd speler. Met wat mazzel pakt hij het cd'tje dan toch.

yeb probeer te branden aan 1x, dat is het beste een veel dieper in de cd, wss neemt de speler jouw cdtje dan wel

grtjs

Dat kan ook een beveiliging zijn. Oude CD spelers en goedkope chinese meuk, hebben lak aan kopieerbeveiligingen, maar de grote merken en hun nieuwe spelers niet. Die dure speler kan namelijk wel degelijk beter lezen dan die goedkope minispeler. Zinloos om nog eens te branden dus. Of er eerst MP3/AAC/Apple Lossless van maken. Misschien dat je daardoor de beveiliging verliest.

Bedankt, hier kan ik wat mee !