Cd-branden

Hallo,

Ik zit met twee vragen:

Mijn eerste vraag is niet echt een probleem maar zou toch graag een antwoord weten. Vandaag ging ik in de winkel om wat cd’s, heb gewoon de eerste de beste meegenomen omdat ik er niet zo veel van ken. Nu blijkt dat ik deze cd’s niet kan branden, ligt dit aan het feit dat iTunes het niet kan branden of gewoon dat Apple bepaalde merken gewoon niet toelaat? Ik heb zonet weldegelijk een cd kunnen branden van een ander merk dus denk ik dat het eerder aan het tweede ligt. Iemand die het weet?

De tweede vraag is wel een probleem. Nu heb ik dus mijn cd gebrand maar kan ik die niet afspelen in de auto. Is dit omdat ik iets verkeerds gedaan heb? Ik heb de cd gebrand als ‘audio-cd’ en alles staat in mp3’s. Of moet ik de extensie veranderen?

Alvast bedankt.

Als de cd-speler in je auto geen cd’s met mp3’s kan afspelen, zul je een gewone standaard audio-cd moeten branden (zonder compressie).

http://www.youtube.com/watch?v=y2xvnilfjJk

Heb het nogmaals geprobeerd, de cd staat nu in AIFF-C audio. Maar helaas werkt het nog steeds niet…

Gaffel,
Het tweede probleem is zeker wat Thebigz reeds vermelde: jouw radio moet mp3 bestanden kunnen afspelen. Dit is te herkennen aan het al of niet aanwezig zijn van het mp3-logo op het front van de radio.
Het eerste probleem ligt vermoedelijk aan het feit dat jouw cd’s het verkeerde formaat hebben. Je hebt “CD-R +” CD’s en je hebt “CD-R-” CD’s. Let op het plus- en het min-teken. Kijk eens of de CD die wel lukte dezelfde vermelding heeft als degene die niet lukte (plus of min)
Sommige spelers en branders kunnen niet overweg met allebei de formaten en misschien is dit met jouw speler/brander ook het geval.

Nochtans heb ik het gedaan zoals in het filmpje staat en het werkt nog steeds niet, het werkt overigens ook niet op andere cd-spelers. Alleen op mijn macbook.

De eerste CD die ik instak was een CD-R. Diegene waarbij het wel lukte was een RW. Hoe kan ik nu weten of de speler deze kan lezen of niet?

[quote=Col url=http://www.onemorething.nl/community/topic/cd-branden-8/#post-2722067 time=1409087560]… jouw radio moet mp3 bestanden kunnen afspelen…[/quote]Audio-CD is Audio-CD. Het bronbestand wat je er ‘heen stuurt’ is daarbij niet van belang.

Oftewel: als je hebt gebrand als AUDIO-CD, hoeft je autospeler geen MP3’s te herkennen, want die staan er niet op.

Blijft over de soort CD.
In de handleiding van je speler kun je vinden welke CD’s er geaccepteerd worden:

Je hebt gelijk, KarelWillem, ik had enkel naar het bronbestand gekeken. Verontschuldigingen Gaffel.
Heb net één van m’n lege cd’s bekeken en daar staat ook geen min of plus op, dus die kunnen op allebei de formaten branden/spelen.
Ik denk echter niet dat het merk van de cd een rol kan spelen.
Ik denk nu plotseling aan iets: bij mijn Philips dvd-brander moet ik CD-R “finaliseren” (dus het branden afsluiten) voordat deze leesbaar is op een andere speler. Wanneer ik CD-RW gebruik hoeft dat niet. Dan kan de cd gewoon gelezen worden door een andere speler zonder dat de cd eerst gefinaliseerd is.
Bekijk dit eens, ik denk dat we hier moeten zoeken.

Ja wou net hetzelfde vragen hier, hoorde inderdaad ook van een ander dat het kan zijn dat je de cd moet ‘finaliseren’ of zoals hij het noemde ‘sluiten’. Vreemd genoeg heb ik de cd gebrand op een CD-RW waardoor het in principe niet daaraan kan liggen. Ga het wel eens proberen met de CD-R.

Ik weet nu helemaal niet wat het probleem was maar ik heb een ander programma geïnstalleerd (Burn). Hiermee ging het van de eerste keer allemaal goed.

Heb wel nog 1 probleem nu. Mijn finder blijft aantonen dat er een lege cd in mijn macbook zit, terwijl dit niet zo is.

Iemand die weet hoe ik dit oplos?