cd-brander kiezen in iTunes

In toast kan je kiezen met welke brander je cd's wil bakken: de in de iMac ingebouwde of een extern aangesloten cd-brander. Kan dat in iTunes ook en waar moet je de keuze instellen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Als er een CDbrander aan hangt die ondersteund wordt kun je er in de voorkeuren (onder Burning) een van de twee kiezen.

Ook branders die niet door Apple ondersteund worden krijg je vaak wel aan de gang door een extensietje te zoeken. Zo heb ik er een Plextor 48-24-48 aanhangen. En die doet het met aangepaste extensie gewoon.

[quote="Deskman"]Als er een CDbrander aan hangt die ondersteund wordt kun je er in de voorkeuren (onder Burning) een van de twee kiezen.

Gek, maar m’n externe LaCie deed het perfect op mijn iMac 400 en iTunes 4. Die LaCie is dus zeker wel ondersteund. Nu heb ik een neiuwe iMac flatpanel met ingebouwde cd-brander en in iTunes is alleen die brander te zien, hoewel de LaCie ook is aangesloten. Toast daarentegen geeft wel de keuze.

:?

Kijk eens met Apple System Profiler... Daarin staat je CD-brander onder de FireWire apparaten gemeld neem ik aan. Daar kun je ook zien of disc-burning 'fully supported' is. Zo niet dan moet je misschien toch even kijken of er een gemodificeerde extensie nodig is. Staat ie [url=http://www.apple.com/macosx/upgrade/storage.html]hierbij??[/url]

gewoon met toast blijven werken, verstand op 0 slepen en branden! Via applespul branden vind ik niks.

Dankjewel Deskman. Het is omdat jij het had over die system profller dat ik er ben gaan kijken en ontdekte dat de LaCie er bij de firewire niet stond.

Ik heb dan de externe cd-brander, bij wijze van even alles te proberen, losgekoppeld en daarna weer aangesloten en als bij wonder wordt hij nu terug weergegeven in de sytem profiler én herkend door iTunes.