CD copieren met OS10.4

CD branden in oorspronkelijke "taal" lukt niet. Ik heb een leuke cd in de winkel gekocht en wil daar een copietje van branden. Vroeger had ik een ibook (OS10.2) en gebruikte het programma toast met een externe brander. Geen probleem. Nu echter heb ik een Macmini en draai op OS10.4. De machine heeft zelf een brander. Ik maak dus eerst een copie van de CD op mijn harde schijf. Dan sleep ik de nummers naar een brandmap. Vervolgens brand ik een cd op een lege schijf en wat krijg ik dan? Een cd met de bestandsstructuur AIFF die alleen op mijn computer af te spelen is, maar niet op mijn stereo-installatie. Hoe kan dit en hoe kan ik gewoon een simpel copietje draaien dat wel muziek speelt op mijn cd-speler? Als iemand mij uit de brand kan helpen graag. Groet, Rob Hessing

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=490641#490641]kijk hier eens[/url]

er zijn twee manieren. je kan een disc image (.dmg) aanmaken met het schijfhulpprogramma en die branden, dat zou een getrouwe kopie moeten opleveren

en (ik begrijp dat het een audio CD is) je kan de CD importeren in iTunes, er een playlist van maken en vervolgens die playlist branden op schijf als audio CD.

Om de iTunes methode wat verder uit de doeken te doen;
in de voorkeuren van iTunes kan je bij importeer instellen hoe de muziek geïmporteerd moet worden. Voor de beste kopie kies je hier Apple lossless.
Stel bij Brand in dat hij er een audio CD van moet maken.

Importeer nu je CD in iTunes (klik op importeer rechtsboven als de cd in je mac zit)
selecteer de nummers in je iTunes bibliotheek
sleep ze naar het deel van het venster waar de playlists in staan en laat ze hier vallen. hij maakt nu een nieuwe playlist aan
doe een lege cd in je mac
selecteer je nieuwe playlist
klik op branden rechtsboven in het iTunes venster.
klaar.

Dank je. Ik ga het proberen.