CD/DVD-branden in VPC 6.0

Ik heb het idee dat VPC 6.0 de brander van de Mac niet 'ziet'. Ik heb een PC-brandprogramma geinstalleerd -NTI CD-maker- en die doet alsof 'ie brand, maar het enige wat er gebeurt is dat er een file aangemaakt wordt met alle gegevens, maar niets komt op de CD/DVD.

Is het misschien gewoon een onmogelijkheid om vanuit VPC te branden?

Of je hebt die software op de verkeerde "uitgang" staan. Misschien maakt die wel een image van wat je wilt branden. Probeer eens te kijken naar de file output, waar die de bestanden heen moet schirijven...Als je windows wel je brander ziet, dan moet dat programma ook je brander zien...

Virtual PC emuleert alles, ook de CD drive. Vervelende eraan is echter dat hij alleen de standaard CD ROM drive emuleert en niet een brander. Dat heeft ermee te maken dat een PC in tegenstelling tot een Mac voor elke drive stuurprogramma's moet hebben, anders kun je niet veel met een drive... Het emuleren daarvan zou wel kunnen maar dat is erg omslachtig vanwege de vele drives die voor het Windows platform beschikbaar zijn. Bovendien heb je dan nog niks aan de brander omdat een standaard Windows-driver de brander ziet als een CD ROM en niet als CD RW. Dus je moet ook nog eens brandsoftware hebben en hopen dat die de drive herkent.

Het is gewoon ondoenlijk om daarvoor drive-specifieke drivers te maken en die vervolgens in Virtual PC gebruiken voor de emulatie daarvan. En dan moet de fabrikant van de emulator (Microsoft) ook nog ondersteuning gaan bieden ervoor en dat zie ik ze niet doen…

Je kunt beter gewoon de brander gebruiken onder het Mac OS in combinatie met Toast Titanium 6. Daar kun je vrijwel alle soorten CD’s en DVD’s mee branden al kost dat soms wat moeite. Veel succes ermee in ieder geval en onthoud: met Virtual PC kun je niks met je brander beginnen… :slight_smile:

Je kunt cd's branden met virtual PC en alcohol 120% zonder problemen (ik gebruik powerbook G4 1.5 15').

Weet er trouwens iemand als je echte .iso images maken met toast?