cd/dvd copieren

dag iedereen,

ik vraag mij af met welke software ik een cd en een dvd kan copieren?
(srr voor de beginnersvraag)

ik gebruik toast en dvdbackup...

CD's branden: Toast (betalen), iTunes. (gratis) DVD's branden: Popcorn, (betalen) Finder (gratis) DVD's backuppen: MacTheRipper (gratis)

Groeten,
iSander

ps: mss is het handig om het forum ‘Switchers’ eens door te lezen. Daar staat wel een topic met handige software. Daar staat tal van software (meestal zelfs gratis!) die handig is, zeker voor de beginners. Ook handig is versiontracker.com en macupdate.com in de gaten te houden. Daar vind je ook tal van handige applicaties op, dikwijls freeware.

ik gebruik fast dvd copy het is wel redelijk duur maar hetis wel simpel in gebruik

Je kan ook even een schijfkopie aanmaken en dan die op CD branden. Dit kost helemaal niks!

bestaat et zoiets al nero burning rom voor mac?

[quote:d7043f6c52="WouterReyntjens"]ik vraag mij af met welke software ik een cd en een dvd kan copieren? (srr voor de beginnersvraag)[/quote:d7043f6c52] Dat het een beginnersvraag is is nooit erg. Dat het een vraag is die al 15 keer eerder gesteld én beantwoord is wel...

:smiley:

Als je de volgende keer eerst even zoekt kun je een hoop antwoorden vinden, want oude topics worden nooit verwijderd, dus alle vragen en antwoorden staan er nog.

De zoekfunctie
En tips & trucs voor de zoekfunctie

[quote:d7043f6c52=“WouterReyntjens”]bestaat et zoiets al nero burning rom voor mac?[/quote:d7043f6c52]
En je raadt het al… ook deze vraag is allesbehalve nieuw…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=40405&highlight=

oei srr khad er niet op gelet

srr :o

Maakt verder niet uit. Soms is het makkelijker om zelf naar antwoorden te zoeken dan erop te moeten wachten... en ik vind het persoonlijk leuker om iets zelf op te lossen dan om hulp te vragen...

:smiley:

[quote:ce591fb992="WouterReyntjens"]oei srr khad er niet op gelet

srr :o[/quote:ce591fb992]
Zeg ben jij een broertje van Jelllo? Of is dit gewoon Nieuw-Vlaams?

Ben niet het broertje van Jello. Het is gewoon Nieuw-vlaams :D