CD/DVD speler gecrashed?

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een iPod 20 gb en ben ik cd 's aan het importeren (als aac) in iTunes. Maar na ongeveer 60 cd's gedaan te hebben (verdeeld over 3 dagen) begeeft m'n interne cd speler het. De cd verschijnt wel in iTunes maar als ik wil importeren blijft ie 'hangen' en hoor je om de seconde een tik. Deze interne cd speler is tevens dvd speler. Ook als ik een dvd erin doe crasht dvd speler. Zou de drive het echt begeven hebben of weet iemand hier een oplossing voor?

Misschien is de lens vuil? Er zijn reinigings cd's verkrijgbaar die dat oplossen.

Al een herstart gedaan?

Het is een iMac classic SnowWhite DV 500 mhz

Herstart, Pram reset, permissies herstellen heb ik al geprobeerd.

Mijn oude iMac bleef een keer "hangen" op een beschadigde cd en deed vervolgens helemaal niks meer (dus ook geen andere cd's) Een paar dagen later ging hij het spontaan weer doen. Maar dat ding van jou kan natuurlijk best een keer kapot zijn. Hopelijk krijg je nog een echte tip.

Bij mij, iBook 500 is de cd-speler ook gecrasht. Inmiddels al twee keer zelfs. De eerste keer zat er nog garantie op. En de tweede keer helaas niet meer. Problemen begonnen langzaam, moeilijk laden enzo. Vervolgens haperingen in het geluid in iTunes. En uiteindelijk wordt er geen enkele cd meer geaccepteerd, want die wordt direct uitgespuugd. Vervangen vond ik te duur, dus heb ik nu voor veel minder dan de helft van de reparatiekosten een externe drive erbij gekocht.