CD( dvd ) symbool niet op bureaublad

De oplossing zal ongetwijfeld voor de hand liggen, maar ik weet hem niet.... : Wanneer ik een lege CD in de lade plaatste, dan verscheen het symbool daarvan op mijn bureaublad. Maar sinds de herinstallatie van Toast, springt Toast wèl automatisch aan, maar verschijnt het CD-symbool niet meer op mijn bureaublad. Wie weet voor mij de oplossing? Alvast mijn dank!

Al in systeemvoorkeuren gekeken?

Dat kan je instellen in de voorkeuren van de Finder.

Succes

Finder Voorkeuren Algemeen Toon deze onderdelen op bureaublad

Ik heb jullie advies keurig opgevolgd, maar zonder resultaat, ook niet na herstart. Ik heb zowel bij de Voorkeuren "algemeen" de optie "cd's, dvd's, ipod's" aangevinkt. Bovendien bij "Navigatiekolom" de optie "verwisselbare media (zoals cd's) " idem. Wat is er fout?

maar je kunt wel gewoon branden via toast? Zo ja dan maakt het toch niet uit als je lege cd niet zichtbaar is? Wellicht kun je het ergens in de nieuwe versie van toast in de voorkeuren instellen?

En hoe heb je het bij Systeemvoorkeuren ('Cd's en dvd's') ingesteld? Bij mij verschijnt een cd nooit op het buroblad als ik ervoor kies om standaard vanuit Toast te branden. Heb dat zo bewust ingesteld (zie afbeelding). Als ik vanuit bv iTunes wil branden geef ik daarvanuit de opdracht om te branden en komt Toast er niet aan te pas. Toevallig van de week op een systeem gewerkt waar geen Toast aanwezig was. Bij dat systeem gaat het schijfje erin, verschijnt het op het Buroblad, sleep je de bestanden erop en klikt vervolgens op Branden.

[img:6ca1a5aee8]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8854[/img:6ca1a5aee8]

[quote:a66d6e1c1c="was frans"]maar je kunt wel gewoon branden via toast? Zo ja dan maakt het toch niet uit als je lege cd niet zichtbaar is? Wellicht kun je het ergens in de nieuwe versie van toast in de voorkeuren instellen?[/quote:a66d6e1c1c]

Ik kan inderdaad wel branden met toast en het is inderdaad niet zo erg dat de lege cd niet meer zichtbaar is op het bureaublad ondanks alle ingestelde voorkeuren. Maar ja, je wordt wel een beetje pietje precies met een computer! : als iets het moet doen, dan moet het ook. Ik heb het nu opgevangen met het programma “disctop”. En als ik een beschreven CD in de lade stop, dan staat die wel ouderwets op het bureaublad. En dat vind ik wèl belangrijk. Dus was frans: het zij zo, en bedankt.

maar waarschijnlijk is het opgelost als je MacFreek z'n post leest.

[quote:3dc8e4fa24="was frans"]maar waarschijnlijk is het opgelost als je MacFreek z'n post leest.[/quote:3dc8e4fa24]

Het is inderdaad opgelost. Maar ik ga nu twijfelen of dat symbool wel ooit op het bureaublad gestaan heeft wanneer je in systeemvoorkeuren “Toast” kiest!! M.a.w. alles ging en gaat zo automatisch, dat dat soort dingen je kennelijk ontgaan. Een vorm van vervreemding! Testje? Weet jij, zonder te kijken, of je menubalk van IE in het engels of in het nederlands is?Ik wist dat n.l. niet meer, hoewel ik er veel mee gewertkt heb. Dus : het probleem bleek waarschijnlijk geen probleem te zijn…

[quote:3be213d146="sedikit"]ik ga nu twijfelen of dat symbool wel ooit op het bureaublad gestaan heeft wanneer je in systeemvoorkeuren "Toast" kiest!! M.a.w. alles ging en gaat zo automatisch, dat dat soort dingen je kennelijk ontgaan. Een vorm van vervreemding! [/quote:3be213d146] Ik denk dat je idd geen probleem had en dat die lege cd never nooit op je buroblad is verschenen. En ja... soms ben je zo gewend aan een bepaalde manier van handelingen uitvoeren dat je niet eens meer in de gaten hebt wat er nou werkelijk staat... ofzoiets, nah, presies wat jij bedoelde :lol: