CD-DVD

Ik wilde in het systeemvoorkeuren de cd en dvd aanpassen, maar ik zie het niet meer staan? Zou dit komen door de update naar 10.4.8?

Hoe krijg ik dit weer voor elkaar.

als je cd op het bureaublad verschijnt, kan je op appletje-i drukken en kan je de specifictaties bekijken, en sommige dingen veranderen. Of is dit niet wat je nodig hebt?

Staat er bij mij nog altijd bij. Misschien eens zoeken met Spotlight naar "cd's en dvd's" (Ned. versie).

Staat gewoon onder "Hardware" in je system pref's.....

Zie je 'm niet, dan deze weggooien: [i:468970963c]com.apple.preferencepanes.cache[/i:468970963c] uit ~/Bibliotheek/Caches.

[quote:2f5158d2ca="Oppie"]Zie je 'm niet, dan deze weggooien: [i:2f5158d2ca]com.apple.preferencepanes.cache[/i:2f5158d2ca] uit ~/Bibliotheek/Caches.[/quote:2f5158d2ca]

Heeft ook niks geholpen, schijfhulpprogramma en op nieuw opstarten ook niet.
Meer tips zijn welkom.

Dan zou ik de update nog maar eens opnieuw downen en installen.

De update van 10.4.8 en de security nog een keer gedaan, geen resultaten gehaald.

Zie je 'm wel als je bent ingelogd als andere gebruiker?

[quote:d510ff541c="Oppie"]Zie je 'm wel als je bent ingelogd als andere gebruiker?[/quote:d510ff541c]

Nee, ook niet.

Hmm, vreemd.

Staat het betreffende paneel [i:e1bcc75443]DigiHubDiscs.prefPane[/i:e1bcc75443] in HD/Systeem/Bibliotheek/PreferncePanes ?

Heb de install DVD maar gebruikt en alles weer bij gewerkt. En nu staat het er wel bij.

Waarschijnlijk had je 'm per ongeluk uit die folder verwijderd; ik had het zo kunnen opsturen. Maar dit is ook een oplossing.

[quote:b5163dc6a6="Oppie"]Waarschijnlijk had je 'm per ongeluk uit die folder verwijderd; ik had het zo kunnen opsturen. Maar dit is ook een oplossing.[/quote:b5163dc6a6]

Hier zat ik gisteravond nog aan te denken.
Ik zal mijn dochter (3) wat meer in de gaten houden :wink: mijn zoon redt het zelf wel.
Jong geleerd oud…

[quote:750aa5f3bd="JJmac"][quote:750aa5f3bd="Oppie"]Waarschijnlijk had je 'm per ongeluk uit die folder verwijderd; ik had het zo kunnen opsturen. Maar dit is ook een oplossing.[/quote:750aa5f3bd]

Hier zat ik gisteravond nog aan te denken.
Ik zal mijn dochter (3) wat meer in de gaten houden :wink: mijn zoon redt het zelf wel.
Jong geleerd oud…[/quote:750aa5f3bd]

Hahaha… wees maar blij dat het dit is en geen hele home-map die ze weggooit. Je bent echt de eerste niet. :wink:

... en dat terwijl het OS een prachtige manier heeft om iedere gebruiker met z'n eigen account te laten werken. En dat zo niet iedereen beheerder hoeft te zijn. En dat dan zoiets als dit niet voor kan komen :)

Met die kleintjes erbij weet je het nooit...... :wink:

[quote:c6dd8b5b28="Emiel L"]... en dat terwijl het OS een prachtige manier heeft om iedere gebruiker met z'n eigen account te laten werken. En dat zo niet iedereen beheerder hoeft te zijn. En dat dan zoiets als dit niet voor kan komen :)[/quote:c6dd8b5b28]

Ach… wat kan er nou misgaan, je kan met die kleintjes ook niet alles voorkomen.
Het is tenslotte een Apple en geen PC, paar minutjes werk en het is weer opgelost.

En anders heb je ons forum nog! :wink: