CD importeren in iTune

Als ik een CD importeer in iTunes (MP3) dan is er vrij frequent een of ander nummer dat niet kan geïmporteerd worden. iTunes start wel met het importeren ervan (snelheid tot 20x soms), maar blijft dan ergens tijdens het importeren "hangen". Je hoort dan ook duidelijk de CD proberen verder te gaan.

Als ik niet manueel ingrijp kan het soms 10 tot 30 minuten duren voordat iTunes klaar is met het importeren van dat ene nummer.

Ik kan best geloven dat soms één nummer beschadigd is op een CD en problemen oplevert, maar niet bij vier CD’s op de tien. Vroeger had ik dit probleem trouwens nooit…

Hoe kan ik dit oplossen ?

:?

Op welke mac werk jij dat je met 20x snelheid een cd kan importeren. Dat vind ik wel verdacht snel. Mijn oude iMac G3/400 doet het met maximaal 4,5x en mijn nieuwe iMac G4/1 Gb haalt maximaal 10x. Ongeveer 1x per 100 MHz dus. Via deze simpele rekensom kom ik op.. euh.. een powermac 2 Gb ...? :?

Ik heb zelf in totaal bijna 15 Gb aan cd’s geimporteerd waarvan sommige schijfjes van zeer slechte kwaliteit zijn. En ik heb nog nooit meegemaakt dat een nummer niet wilde importeren. Zelfs cd’s die op mijn NAD cd-speler overslaan worden zonder fouten netjes geimporteerd. Er lijkt mij dus dat er iets niet helemaal goed gaat. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik gewoon altijd mazzel heb maar op een totaal van 5500 nummers lijkt me die kans vrij klein.

iTunes al eens opnieuw geinstalleerd?

hoor je de cd speler dan ook werkelijk afslaan ? en dan weer op toeren proberen te geaken ? dan kan het ook zijn dat eriets scheelt aan je cd speler

[quote:e5f1f893b9="Haddock"]Op welke mac werk jij dat je met 20x snelheid een cd kan importeren. Dat vind ik wel verdacht snel. Mijn oude iMac G3/400 doet het met maximaal 4,5x en mijn nieuwe iMac G4/1 Gb haalt maximaal 10x. Ongeveer 1x per 100 MHz dus. Via deze simpele rekensom kom ik op.. euh.. een powermac 2 Gb ...? :? [/quote:e5f1f893b9]

Volgens mij heeft de snelheid van het importeren niet te maken met het aantal megaherzen van je Mac maar de snelheid van je CD-speler. Mijn eMac bijvoorbeeld heeft een 32x speed en importeert met maximaal 13x.

Wat betreft het probleem: ik heb gemerkt dat cd’s wel verschrikkelijk beschadigd moeten zijn wil iTunes ze niet normaal kunnen importeren. Dus ik zou iTunes opnieuw installeren of je pram zappen.

Mijn Mac is een G4 / DP 2x 1Ghz / 1,2 GB Ram.

Snelheden van normaal importeren ïs tussen de 12 en de 20x. De CD-speler draait dan wel zoals een vliegmachine… Ik had vroeger een G3 - 300 Mhz en daar was de snelheid van importeren tussen de 2 tot 4x.

Tijdens importeren van een “slecht” nummer draait de CD-speler, maar je hoort hem voortdurend heen en weer gaan, precies alsof hij niet voorbij geraakt aan een bepaalde passage en telkens weer probeert (wat eigelijk ook zo is), todat hij erdoor geraakt…

En dat het steeds slechte CD’s zouden zijn is uiteraard uitgesloten.

[quote:23dea31ebe="lucasraggers"]Volgens mij heeft de snelheid van het importeren niet te maken met het aantal megaherzen van je Mac maar de snelheid van je CD-speler. Mijn eMac bijvoorbeeld heeft een 32x speed en importeert met maximaal 13x.[/quote:23dea31ebe] De snelheid van je Cd speler kan wel negatieve invloed hebben, maar de snelheid wordt voornamelijk bepaald door je processor snelheid. Het wordt namelijk niet gewoon gekopieert van je cd, maar het wordt van ongecomprimeerde audio naar MP3 omgezet.

En haddock, je zat er niet ver naast met je simpele rekensom!

Heb het voor de zekerheid ook een keer getest:

G4/733 (digital audio) importeert op een max van 9.1x
G4/733 (quicksilver, cd-brander) importeert op een max van 10.5x
G4/733 (quicksilver, dvd-brander) importeert op een max van 10.2x
iBook G3/800 importeert op een max van 8.1x
iBook G3/900 importeert op een max van 8.7x
PowerBook G3/400 importeert op max 3.5x

iBook G3/500:maximaal 4,1 eMac g4/1000: maximaal 13,4

woehaa! :x ! waarom haalt Lucas' eMac een hogere snelheid dan mijn iMac 1Ghz? Wij hebben toch dezelfde processor? Ik kom normaal nooit boven de 10x uit...

Kan het te maken hebben met de importeerinstellingen? Ik importeer zelf naar AAC op 192 kb/s. Zou het sneller gaan als je bijvoorbeeld naar mp3 importeerd op 128 kb/s :? ?

Ik kom met m'n pb niet boven de 10 uit, maar met mijn iMac 15" wel, tussen de 12 en 13. Zal wel te maken hebben met de snelheid van de drive. Een superdrive is langzamer dan een combo. En ik heb ook de indruk dat importeren als mp3 sneller is dan aac.

Ja hoor! Opgelost! Importeren naar .mp3 is inderdaad sneller. Zojuist gelijk even uitgeprobeerd op mijn favoriete CD en haalde daarbij maximaal 12.8 x snelheid.

Jipiyajee :smiley: !

edit: nu maar hopen dat Lucas inderdaad naar .mp3 converteert… :wink:

Ik importeer AAC 128. Gemiddeld 11, maar heb eens 13 gehaald. Is AAC 192 trouwens niet overdreven goed? Op de Itunes Music Store verkopen ze AAC 128, dus dat lijkt mij prima kwaliteit.

[quote:d7be65aba3="lucasraggers"]Is AAC 192 trouwens niet overdreven goed? Op de Itunes Music Store verkopen ze AAC 128, dus dat lijkt mij prima kwaliteit.[/quote:d7be65aba3]

Hmm, ja, eigenlijk heb je wel gelijk. Waarschijnlijk kan ik het verschil niet horen tussen AAC 128 en AAC 192. Maar ik ben zo iemand die dan automatisch een iets hogere kwaliteit instelt gewoon ‘voor de zekerheid’. Ben ook nog al pietje precies op het gebied van audio. En ik kan de extra schijfruimte wel missen.

Het importeren met iTunes (MP3 formaat) zonet gemaakt. Ik kom zelfs over de 20x importsnelheid.

[img:bc86e3ced6]http://www.vrto.be/assets/itunes-21.jpg[/img:bc86e3ced6] :

lol:

[quote:f3b72f5030="Haddock"]woehaa! :x ! waarom haalt Lucas' eMac een hogere snelheid dan mijn iMac 1Ghz? Wij hebben toch dezelfde processor? Ik kom normaal nooit boven de 10x uit... [/quote:f3b72f5030]

heel raar, importeren bij mij in AAC formaat gaat soms tegen 16x, en ik heb ook een iMac 1Ghz 17"…

Nou Senne, dat heb ik dus nog nooit gehaald. Ik begin bijna te twijfelen aan mijn iMac. Daarom heb ik zojuist maar even een test gedaan met Xbench (http://xbench.com/) en mijn score is toch helemaal niet zo slecht vergeleken met anderen. Mijn totaal-score is 87.66, De CPU-score is 109.38. Dus waar zou het dan aan kunnen liggen?

Zou het per cd kunnen verschillen? Ik heb de iMac pas enkele weken en veel cd’s heb ik er nog niet mee geimporteerd. Zal er nog eens een paar proberen op AAC 128… :?

Heb zonet ook de Xbench test gedaan (mooi programma): Totaal score: 118,51 - CPU : 125,07

Mischien hebben de resultaten te maken met de configuratie die ik gebruik: Mac G4 / DP 2x 1Ghz / 1,2 GB Ram.

Maar hiermee is de vraag waarmee dit forum-topic oorspronkelijk begon nog steeds niet beantwoord… “waarom stopt iTunes soms met importeren” ?

:wink:

Dat zijn mooie resultaten MDF! Wat me daarbij opvalt is dat jouw resutaten van Xbench ongeveer 15-40% hoger liggen dan bij mij maar dat je met 80-90% hogere snelheid kan importeren. Diet het toch wel goed dus zo'n DP in je mac.

Wat betreft jouw vraag. Volgens mij ligt het of aan iTunes of aan je drive. Als je iTunes al eens opnieuw geinstalleerd hebt zal het daar wel niet aan liggen. Als je drive overgevoelig is zou je dat ook moeten horen bij het afspelen van de betreffende cd’s. Hoor je ze wel eens overslaan?

[quote:6c6fc7cde8="Haddock"]Als je drive overgevoelig is zou je dat ook moeten horen bij het afspelen van de betreffende cd's. Hoor je ze wel eens overslaan?[/quote:6c6fc7cde8]

Hoi Haddock. Nee bij het afspelen van een CD is alles normaal…