CD inlay niet het goede formaat

Ik weet niet of jullie er ook last van hebben maar als ik via Itunes een CD inlay maak is hij te klein voor het standaard CD doosje.

Wie weet raad ? :?

Weet je zeker dat je op 100% print? Kijk eens onder "Pagina instelling" of het vergrotingspercentage op 100% staat.

Anders zou ik het ook niet weten

ik heb geen printer aan mijn powerbook hangen dus ik maak dan een pdf die ik dan via een andere computer uitprint ...

als je toast hebt zit daar een progje bij discus, misschien dat het daar beter mee gaat?

daan.

[quote:e8c249b630="Hajinick"]ik heb geen printer aan mijn powerbook hangen dus ik maak dan een pdf die ik dan via een andere computer uitprint ...[/quote:e8c249b630]

Aha! Acrobat (Reader) staat vaak standaard zo ingesteld dat pagina’s “Fit to page” worden geprint. Omdat printers standaard niet tot de rand van het papier kunnen printen, worden pagina’s net iets kleiner geprint om te zorgen dat alles op de print komt, ongeacht of de informatie op jouw pagina tot de rand loopt of niet.

In het print dialoogvenster van Acrobat kun je instellen dat er niet geschaald moet worden. Zet de “Page Scaling” op “None” (ik heb een engelstalige versie) en print nog eens. Als het goed is, komt het boekje er nu wel op 100% uit.

ga ik proberen ... ik laat je weten of het gelukt is ..

shark, waar vind je page scaling .. heb ook een engelstalige versie maar kan hem niet vinden

Zie onderstaande afbeelding. Dit is het print dialoogvenster in Acrobat 6 (de volledige versie). Als jij Acrobat reader hebt, kan het venster er anders uitzien (hangt waarschijnlijk ook af van welke printer jij gebruikt). Maar dit plaatje zou je een eind op weg moeten kunnen helpen.

[img:380883495d]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7990[/img:380883495d]

ok dat ga ik maandag even uitproberen. ik heb inderdaad 5.0 en niet 6

mooi dat lijntje erom heen … ik heb ergens gelezen hoe je dat kan doen …

was dat een Tiger applicatie ??

Euh, nou... ik heb dat gewoon ouderwets in photoshop gedaan :)

hahaha goeie ...

maar ik heb ergens gelezen dat je mbv Tiger kenmerken kunt aanbrengen in bijv PDF documenten

Hmm, klinkt als een handige functie. Ik heb echter nog geen Tiger, dus kan het ook niet uitproberen. Wel weer een goed argument erbij om toch maar eens over te stappen.

Maar je ziet, zo’n geavanceerd programma als photoshop kan ook best veel. :stuck_out_tongue:

zeker doen ...

die widgets zijn erg practisch … vooral die van mijn adresboek gebruik ik vaak om even snel iemand op te zoeken …

maar spotlight is een waanzinnige applicatie… zou willen dat ik die in mijn werkomgeving had … nooit meer zoeken …