cd komt niet uit de powerboook

heb een dvd in mijn powerbook gedaan en deze wordt niet gemount en hij blijft draaien en komt niet uit. ik weet dat als je opnieuw opstart dat dan de aap uit de mouw komt , maar het is niet de bedoeling dat ik steeds opnieuw moet opstarten (ben vaak ook aan het renderen enz) kan ik heel wat dingen overnieuw beginnen, zijn er mensen die hier ook last van hebben , zo jah wet is de beste manier om een cd te verwijderen zonder opnieuw op te startenn

start terminal op en doe [code:1:fbb8bdfacc]drutil eject[/code:1:fbb8bdfacc]

et voila :slight_smile:

terminal kan je vinden bij de hulpprogramma's in programma's.

en bij spotlight is het gewoon terminal.

nee terminal doet helemaal niks heb de commando al een paar keer geprobeerd maar nee , dat zit er niet in jammer dat apple geen eject knop in heeft gewerkt die hardwarematig is

DVD naar prullenmand slepen, appeltje-e, opstarten met muisknop ingedrukt... Werkt dat allemaal niet?

werkt af en toe wel en af en toe niet, ligt eraan hoe erg de cd aan toe is

Heeft de PowerBook geen verborgen nood-eject-knop? Als je aan de rechterkant van de sleuf met een fijne pin drukt zou de cd er altijd moeten uitkomen dacht ik....

Grtz
Pib

Als alle gewone dingen niet werken. Ik weet niet welk Powerbook je hebt, Aan het plaatje te zien een redelijk recente. Ik heb een Powerbook Titanium en daarbij had ik op een gegeven moment hetzelfde probleem. DVD's en CD's kwamen niet op snelheid of gingen er bijna niet of helemaal niet meer uit. Toen merkte ik dat blijkbaar doordat je handen tijdens het typen vaak op het Powerbook rusten (rechts dus direct boven de CD/DVD drive, het daar een beetje ingedeukt was. Als paardenmiddel heb ik aan de zijkant maar een balpen er ingestoken zodat de gleuf iets breder werd. Daardoor werkte alles weer doormaal. Blijkbaar is die Powerbook na verloop van tijd toch niet sterk genoeg. Later kon ik nauwelijks CD's meer draaien - zonder de balpen dan.... Maar voordat je zoiets doet, zou ik eerst alle andere opties proberen en Apple anders even bellen.

[quote:c3b0995c3f="MacAanZee"]Als alle gewone dingen niet werken. Ik weet niet welk Powerbook je hebt, Aan het plaatje te zien een redelijk recente. Ik heb een Powerbook Titanium en daarbij had ik op een gegeven moment hetzelfde probleem. DVD's en CD's kwamen niet op snelheid of gingen er bijna niet of helemaal niet meer uit. Toen merkte ik dat blijkbaar doordat je handen tijdens het typen vaak op het Powerbook rusten (rechts dus direct boven de CD/DVD drive, het daar een beetje ingedeukt was. Als paardenmiddel heb ik aan de zijkant maar een balpen er ingestoken zodat de gleuf iets breder werd. Daardoor werkte alles weer doormaal. Blijkbaar is die Powerbook na verloop van tijd toch niet sterk genoeg. Later kon ik nauwelijks CD's meer draaien - zonder de balpen dan.... Maar voordat je zoiets doet, zou ik eerst alle andere opties proberen en Apple anders even bellen.[/quote:c3b0995c3f] Ziet erna uit dat bij de aanschaf van een powerbook er een toolsetje bijgekocht moet worden met klemmetjes, tangetjes pinnetjes enz... en mischien wel een kant en klare bankschroef om het af en toe recht te buigen. Verder michien opbergen in een black box zodat hij crash bestendig is. Nu snap ik ook waarom de extra garantie van apple op powerbooks zo duur is. Ik begin af en toe (steeds vaker) te balen van die dingen die zo snel stuk gaan aan die peperdure powerbooks.