CD komt niet uit speler

Ik heb net een Nieuwe iMacG5 gekocht met een combodrive (CD en DVD RW- ik kan nooit onthouden wie wie is) Heb daar een aantal cd's ingestopt. Geen probleem. Gisteren stopt ik er een oude cd met foto's in. Heb er mee gewerkt en wilde hem weer verwijderen. Lou loene. Het kreng wil er niet meer uit. Niet met eject, niet met de muis ingedrukt opstarten, niet met de ejecttoets Weet iemand een oplossing?

Ik zou zeer dankbaar zijn.

Ook niet als je je Mac helemaal uit zet en weer opstart? Ik heb het ook wel eens gehad, en toen hielp dat.

succes

Antrios

http://www.osxfaq.com/dailytips/08-2002/08-12.ws ??

ik heb regelmatig hetzelfde probleem met slechte cds. Bij mij loopt I-Tunes er op vast. ik moet dat een geforceerde stop uitvoeren!! Soms kan ik gewoon ejecten maar ik heb ook al een paar keer moeten herstarten met de muisknop ingerukt. ik heb gebeld met een servicepunt en daar werd me verteld dat de drive waarschijnlijk stuk is. (en ik heb dus dezelfde als jij hebt) dus, nu je nog garantie hebt........

Start de terminal en doe deze command [code:1:858b274733]drutil eject[/code:1:858b274733]

btw deze vraag is vandaag al eens gesteld

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=50548

Bedankt mensen, Het probleem is opgelost en ik ben weer een stuk wijzer geworden

Even ter ondersteuning:

zonder moeilijke terminal operaties: Als je het klepje van je Powermac openschuift (handmatig)
Dan zie je op je drive een zwart gaatje zitten. Daar kun je met een paperclip in drukken en dan gaat de drive geforceerd open.

Daarna drukken op eject! :mrgreen:

[quote:b0beb2486f]Bedankt mensen, Het probleem is opgelost en ik ben weer een stuk wijzer geworden[/quote:b0beb2486f]

zou je ons ook willen informeren over hoe je het opgelost hebt?

Jazeker. Vanmorgen startte ik de iMAC op en hee hoo de cd kwam er zomaar uit met de eject knop Rara Maar in ieder geval heb ik alle manieren van jullie (vooral van Martijns website) opgeslagen voor een eventueel volgende keer (god verhoede)

Het probleem is dus opgelost, maar het blijft vreemd Het was gewoon een verbatim datalife cd met foto opslag.

Wel ontdekte ik op een andere cd nog een raar probleem
mijn finder bleef steken bij het openen van de laatste map met foto’s en de strandbal bleef maar draaien.

Het is dus belangrijk om cd’s die je gebrand hebt eerst volledig te controleren VOORDAT je de inhoud van je computer gooit.
Ik ben nu een map met leuke foto’s kwijt. Geen ramp maar wel annoying

( even googlen doet wonderen :P )