CD-lade wil niet meer open!

Hallo. Ik draai OSX 3.9 Ik heb een half uur geleden een Tiger installatieDVD in m'n cd-lade gestopt, en even een kopietje gedraaid naar een externe harde schijf voor een vriend van me (omdat die geen DVD heeft ;))

Nu wil het kreng er echter niet meer uit. Als ik op disc verwijderen druk, zegt 'ie dat 'ie “in gebruik” is.
Lekker handig ook, dat CD-lade van een mac niet handmatig open te breken is.
Weet iemand hoe ik nu mijn cd-lade open krijg?

Das de ingebouwde beveiliging van Apple! Als je illegale kopieen maakt dan blokkeert de lade...

Let op dalijk komt er ook rook uit de kast!

:wink:

opnieuw opstarten en je muis ingedrukt houden. gaat dan vanzelf open..

precies :D

Hij doet 't! God zij geprezen :lol: (en jullie ook natuurlijk ;))

Als je in God gelooft misschien vanavond even knielen voor je bed en om vergeving vragen. en denk eraan: handjes boven de lakens !!

vermeld volgende keer maar niet in zulke gevallen waar je mee bezig bent, maar vraag gewoon hoe je je lade open moet krijgen als ie vast loopt :wink: Dat voorkomt flauwe opmerkingen... :satisfied:

Ook als eens gehad met men iBook in de tijde. Had cd ingestoken van spyhunter, na het gamen wou hij er niet meer uit. Reboten met muis ingedrukt hielpt niets, apple gebeld alles geprobeerd maar ter ver geefs :| hebben ze haar toen komen halen, weekje zonder mac gezeten :(

[quote:e4c86f1c45="Blackmaster"]opnieuw opstarten en je muis ingedrukt houden. gaat dan vanzelf open..[/quote:e4c86f1c45]

Dat is inderdaad een manier. Het kan ook met de terminal, door ‘drutil eject’ of ‘drutil tray open’ (zonder quotes) in te tikken en dan op enter te drukken. Door ‘drutil tray close’ te gebruiken sluit je de speler weer. Alle lezers die in of aan je computer hangen reageren op dit commando.

[quote:7ce02bdd7f="Kyokushinkai"][quote:7ce02bdd7f="Blackmaster"]opnieuw opstarten en je muis ingedrukt houden. gaat dan vanzelf open..[/quote:7ce02bdd7f]

Dat is inderdaad een manier. Het kan ook met de terminal, door ‘drutil eject’ of ‘drutil tray open’ (zonder quotes) in te tikken en dan op enter te drukken. Door ‘drutil tray close’ te gebruiken sluit je de speler weer. Alle lezers die in of aan je computer hangen reageren op dit commando.[/quote:7ce02bdd7f]

Dat had ik gisteren al geprobeerd, tesamen met nog enkele andere commando’s, maar niets van dit hielp.
Blijkbaar is dus de simpelste oplossing (muis inhouden) de beste :wink:

[quote:4446e1f4c5="EagerB0bNerd"]Als je in God gelooft misschien vanavond even knielen voor je bed en om vergeving vragen. en denk eraan: handjes boven de lakens !![/quote:4446e1f4c5] Nee, ik ben niet gelovig. :P Met god verwees ik eigenlijk naar... euhh... Steve Jobs :innocent: