CD-RW

Hey mensen,

Ik heb een vraag. Ze zal voor de meesten megadom in de oren klinken, maar ik ga ze toch stellen.
Ik heb een CD-RW waar iets opstaat en nu wil ik hier een film overschrijven en ik weet niet hoe dat moet. Ik dacht eerst "ik ga gewoon mijn film in de CD slepen en dan zal alles wel in orde komen. Niet dus. Ik heb ook al geprobeert hetgeen er nu opstaat te verwijderen maar dan zegt hij dat ik er de bevoegdheid niet voor heb. Ik vraag dan eigenlijk wel af wie dat wel heeft want ik ben beheerder van mijn eigen laptop. Allé, hoe moet ik overschrijven want ik geen rewritables gekocht om er dan niets mee te kunnen doen.

SMAK

Eerst wissen via Toast en dan kun je er weer iets opzetten (branden)

Welkom op dit forum.

Smak terug. :lol:

Allereerst: Met welk brandprogramma werk je?

Als je het eroverheen wilt schrijven, dan moet je de cd eerst leegmaken en dan opnieuw branden.

Je kan ook RW's wissen met Schijfhulpprogramma. Dat staat in Programma's --> Hulpprogramma's. Kies daar liever niet voor de optie 'snel wissen' want dan willen andere programma's als Toast nog wel 's zeggen dat het schijfje niet leeg is... Als je schijfje is gewist, krijg je een melding van wat je ermee wilt doen. Kies dan dat je 'm wil laten zien in Finder (is de standaard optie ook). Dan verschijnt 'ie op je bureaublad en kan je d'r dingen op slepen. Daarna cdtje naar de Prullenbak slepen, dan vraagt OSX of je 'm wilt branden. :)