Cd uit 1 track splitsen naar verschilende tracks

Hoi, ik heb dus een cd bestaande uit verschillende nummers, maar slechts uit 1 track. Is een concert dat rechtstreeks is opgenomen in een radiostudio.

Nu wil ik die cd kopieren naar een cd waar elk nummer een aparte track is…

Hoe kan ik dit doen? Ik dacht aan FCP (daar ben ik vlot mee weg).
Maar bestaan er ook simpeler zaken, want in FCP4 moet ik dan van elk nummer een sequence maken en dat duurt wel een tijdje, vrees ik…

Alle hulp is welkom!
Txs & Grtz
KOen76

Dat moet normaal gezien lukken met een cue-file. Dat is text-bestand waarin je aangeeft wanneer hij moet splitsen.

Kijk hier eens, normaal moet je daarmee verder kunnen, denk ik.

QuickTime Pro?

Gewoon een aantal kopiën maken (zoveel als er tracks nodig zijn) en die van voren en/of van achteren wegknippen tot de juiste track.

Simpel.

Met gewone versie QuickTime (geen Pro) kan dit ook. Simpelweg selectie met sliders maken, Copy, nieuw Player scherm openen, Paste, Save en klaar is kees! Het beste is overigens om de track eerst in 4 te delen ofzo, en dan selecties (=nummers) uit die stukken te halen aangezien je dan precieser kan snijden. Het is een beetje pielen, maar als je dit niet al te vaak moet doen is dit de goedkoopste en snelste oplossing. Denk ik.

Zat er in de oudere versie van Toast niet een programma als "Spindoctor" of zoiets? Daarmee kon je losse opnamen aan elkaar fikken of juist een lange track als meerdere CD tracks maken. Helaas zit ik nu met versie 6 te kutten, maar in 5 had ik in elk geval meer tooljes bij Toast en met één daarvan kon dit perfect. Ik -dacht- dat het spindoctor heette, maar kan ook een van de andere extra's geweest zijn...

Yep, programma is Spindoctor. Ik gebruik het all the time als ik mijn oude vinyl digitaliseer. In Spindoctor kun je zelf de tracks instellen, zelfs automatisch als er een "stilte" tussen de nummers is. Het programma zit ook bij de laatste versie van Toast 6 Titanium. Wel even de laatste update downloaden, er zat namelijk een bug in waardoor Spindoctor het nogal eens liet afweten.

Ok, txs.. ga dit weekend QT pro proberen. En anders die cue maker...lijkt ook wel easy!!

KOen

BTW: Welkom terug iRuben!!!
Hopeljik is alles weer in orde…

[quote:a8b9ec0c77="kwest"]Wel even de laatste update downloaden, er zat namelijk een bug in waardoor Spindoctor het nogal eens liet afweten.[/quote:a8b9ec0c77]

Ik had na de switch naar versie 6 inderdaad alleen maar problemen met Spindoctor. Ik dacht eigenlijk dat dat kwam omdat deze niet bij versie 6 hoorde maar van 5 was overgebleven en heb 'm toen weggegooid.

Bedankt voor de tip, ga ik versie 6 gewoon weer eens opnieuw installeren en dan even updaten.