CD uit Audio CD-recorder niet herkend

Ik heb een CD toegestuurd gekregen van een optreden dat direct met een audio-CD-recorder is opgenomen. Ik kan me herinneren dat je bij Audio-recorders kunt kiezen of je alleen voor deze recorder wilt opnemen (en afspelen) en als je 'm ook elders wilt kunnen gebruiken dan moet de CD ge'finished' worden. Nou vermoed ik dat dat laatste niet gebeurd is, want mijn G5 leest de CD niet. Teruggaan met de CD is erg omslachtig, dus zijn er andere mogelijkheden om de files er af te krijgen???

is recorder (afspeler) koppelbaar aan je G5 dan kan je muziek wellicht geimporteerd worden.

er zijn cdspelers die "ongefinishede" cd's wel kunnen af spelen. Maar dat wordt dan wel een zoektocht... Een andere computer wil ook nog wel eens lukken! Volgens mij is het niet softwarematig op te lossen.

Nee, ik heb niks. Ik heb alleen de CD gekregen. Ook in een gewone CD-speler wordt hij niet herkend. Toast zegt "couldn't read the table of contents for this disk. The disk may be damaged. Verder herkent toast hem als 'Packet-written CD-r met 5 tracks (waarvan de laatste van 616 Mb waarschijnlijk leeg is)

je hebt niet nog ergens in een hoek een oude g4 of g3 staan? Dat wil bij mij nog wel eens helpen. Of van mij part een pc? (of is dat een belediging? :wink: )

G4 werkt niet, SONY firewire CD writer werkt niet, Plextor externe CD-writer niet, dus dat zal de oplossing niet zijn.

Tnx

Het lijkt me dat je een niet afgesloten CD alleen kunt openen met software die dat alsnog voor je kan doen. Niet geschoten, altijd mis... probeer 'm te importeren in Toast, of desnoods in Nero op een PC.

Op een niet 'finalized' audio-cd ontbreekt de Table Of Contents (TOC). Uit ervaring met mijn eigen audio cd-recorder weet ik dat een niet afgesloten cd op geen andere cd speler draait dan de recorder zelf. Maar het afsluiten (finalize) zelf kun je met iedere willekeurige audio cd-recorder doen. Dus indien je in je omgeving iemand kent met een dergelijk apparaat is het mogelijk om daar 'het kunstje te flikken.'

Geen slinkse truc dus... Ik ga op zoek naar een CD-recorder. Tnx