Cd vast in drive hellup

helluppp ... ik heb net een CD in mijn powerbook gestopt en hij geet hem niet aan op mijn bureaublad ... en ook mijn uitwerptoets reageert hij niet ... hoe krijg ik die cd er nu uit

Reboot even en houdt bij het opstarten de cd ingedrukt. DAt geeft bij meestal wel resultaat. Soms komt ie er ook opeens na 10 minuten uit.

Pbook.

Herstarten met de trackpad knop ingedrukt. Anders opstarten in Open Firmware en "eject cd" in tikken, maar de eerste tip werkt al heeeeeel lang.

sorry maar hoe hou je de cd ingedrukt ?? of bedole je de uitwerptoest ??

Sinds wanneer weten Mac gebruikers niet meer dat je in dit soort gevallen een rechtgebogen paperclip nodig hebt? Die steek je in het gaatje in de CD-lade, en daar gaat ie.

Dit is al zo sinds de eerste Mac. Of heeft de PowerBook geen gaatje meer?

nee deen powerbook heeft geen lade .. het is niet zo'n oude Compaq die ik op zolder heb staan 9daar werkt dat inderdaad zo ....)

Een powerbook heeft een sleuf …

Oh ja, stom van me. Maar zit er dan geen gaatje naast?

nee ....

Ik bedoel natuurlijk de cd toets. De Powerbook heeft geen gaatje, alleen een sleuf. Via de sleuf verdwijnt de cd op mysterieuze wijze ergens het binnenwerk in.

Pbook.

Dat vind ik wel raar.... een Mac zonder gaatje :)

In ieder geval, hier is een oplossing die ik net op internet vond:
During startup, press and hold the Command-Option-O-F key combination to enter Open Firmware, type “eject cd” in lower case letters, then hit return.

gelukkig opgelost .. alles sloeg vast bij hetstarten ... heb de aan/uit knop een tijd ingedukt en toen laten herstarten met het stuurvlak ingedrukt ....

cd kwam eruit … die doe ik er dus net meer in … :x

dat heb je ervan als je oude jaren 70 cd’s erin stopt …

Het staat een beetje ongelukkig omschreven hierboven, dus maar ff een recap...

Voor elke Mac geldt: opstarten met muistoets (linker, igv meerdere) ingedrukt => optische schijf ( cd, cd-rom, dvd) wordt uitgeworpen.

Gamma, dazeggik.