cd via target mode word niet herkent als orginele disk

Hallo, ik speel nu Sims 2 op de powerbook van mijn vader, maar nu is de superdrive na een paar maanden kapot(net zoals ik op het forum al vaker ben tegengekomen). Nu wil ik het spelen via onze imac g4 met de target mode. Dat lukt bijna, ik zie de disk op het bureaublad komen als een witte drive. Maar als ik Sims 2 wil opstarten zegt hij dat ik de orginele cd er in moet steken, terwijl hij erin zit. :? Ik heb Sims 2 volstrekt legaal, daar ligt niet aan. weet iemand hoe ik instel dat sims 2 de cd wel herkent als orginele disk? Alvast bedankt Floriaan

Waarom installeer je Sims 2 niet op de iMac en stop je de cd daar in?

Je kan volgens mij wel met Schijfhulpprogramma een image (DMG) maken van de cd, dus dat doe je dan op de iMac, zet die image naar de PowerBook en mount hem, als het goed is kan het dan wel.

Ik heb eerst geprobeert hem op iMac te spelen maar dat ging echt niet vlot. de PB is 1.5 Ghz 64 Mb VRam en de iMac 1.0 Ghz 32 Mb VRam. Maar ik zal eens zien om een image te maken. Floriaan

Hier even een uitgebreidere omschrijving:

• Open Schijfhulpprogramma in de map Hulpprogramma’s
  • Zorg dat de cd van Sims er al inzit
  • In principe zie je in de linkerbalk van Schijhulpprogramma de cd van Sims nu staan
  • Klik hem aan en klik dan bovenin op Nieuwe schijfkopie
  • Je kan dan als instelling volgens mij alleen lezen kiezen, maar dat weet ik niet zeker
  • Kies dan waar je hem opgeslagen wilt hebben (bijvoorbeeld bureaublad), en klik op Bewaar

Dit kan wel een tijdje duren, dit word een .dmg bestand, kopieer dat naar de PowerBook en dubbelklik erop, hopelijk werkt dit!

Ja dankjewel hij is nu bezig met openen op de PowerBook. ik ben benieuwd! Bedankt! Floriaan

Jammer jammer jammer, hij doet het niet :( :cry: ik zal moeten wachten tot de drive gerepareerd is. Als iemand nog een idee heeft! @nvgalen bedankt voor je hulp. Floriaan