.cdr bestand?

Ik heb een programma gedownload met een CDR-extensie. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet installeren, ik kan ook helemaal nergens vinden hoe dit moet. Heeft misschien iemand een oplossing?

= Coreldraw (meestal) MacOSX wil het echter nog wel 's voor een disk image file aanzien en geeft het een bijbehorende icoon...

[quote:ba08d7f171="TonE"]= Coreldraw (meestal) MacOSX wil het echter nog wel 's voor een disk image file aanzien en geeft het een bijbehorende icoon...[/quote:ba08d7f171] Hoe moet ik het dan installeren :|

Ik ga er even van uit dat het een Coreldraw bestand is, (.cdr is idd tevens een disk image formaat, je komt het echter maar weinig tegen) Het bestand drag en droppen op het programma icoon van Coreldraw om het hiermee te openen. Die moet je natuurlijk wel geinstalleerd hebben.

[quote:aca9326716="TonE"]Ik ga er even van uit dat het een Coreldraw bestand is, (.cdr is idd tevens een disk image formaat, je komt het echter maar weinig tegen) Het bestand drag en droppen op het programma icoon van Coreldraw om het hiermee te openen. Die moet je natuurlijk wel geinstalleerd hebben.[/quote:aca9326716] Maar daar heb ik niks aan, want het is geen Corel Draw bestand.

[quote:e54c83abe9]Maar daar heb ik niks aan, want het is geen Corel Draw bestand.[/quote:e54c83abe9] Hoe weet je dat? Als het geen coreldraw bestand is maar een disk image zou je het met disk utility moeten kunnen mounten.

[quote:adbbd17da1="TonE"][quote:adbbd17da1]Maar daar heb ik niks aan, want het is geen Corel Draw bestand.[/quote:adbbd17da1] Hoe weet je dat? Als het geen coreldraw bestand is maar een disk image zou je het met disk utility moeten kunnen mounten.[/quote:adbbd17da1] Het is een programma, dus het lijkt me niet dat je het in Corel draw kan openen. Maar hoe werkt dat dan precies als het een disk image is?

Dit wordt een oeverloze discussie ben ik bang. Als je me het kunt mailen wil ik er wel even naar kijken.

Om welk programma gaat het? Waar heb je het gedownload?

[quote:6e9c4886c8="wjgmspeedy"]Om welk programma gaat het? Waar heb je het gedownload?[/quote:6e9c4886c8] Het is gewoon software, gedownload met een torrent programma.

Dan zou ik gewoon proberen een andere versie ervan te pakken te krijgen. Ik heb ook ooit met een cdr zitten kloten en uiteindelijk heb ik het maar weggegooid.

als het een .cdr is (en dus een soort disk image) kan je altijd proberen de extensie te veranderen naar .iso, en dat branden met vb toast ofzo. Een .cdr is in principe juist hetzelfde als een .iso

Een .cdr is geloof ik bijna hetzelfde als een .iso en een .dmg, je kan hem proberen te branden met Toast, maar als schijfhulpprogramma hem al niet opent...

je kan een cdr bestand openen in schijfhulp programma. Open het programma, klik op brand en wijs het cdr bestand aan en branden maar!

Suc6 en voortaan gewoonde orginele kopen he? :innocent: