CDR/DVD printables, welke zijn goed?

Vroeger kocht ik meestal CDR's van TDK, soms SONY... - welke totnogtoe weinig last hebben van spontaan dataverlies, opkrullend folie, gaten in de CD's of andere problemen...

Nu kan ik met mijn Canon i865 CD’s beprinten!!! - heel fijn

Maar: welke CDprintables zijn goed in branden én printen (met mijn iBoek 800 combo)?
Ik vond:
- CD-R 700Mb/80 min. 48X Samsung inktjet printable 100 stuks voor € 34,51(inc/ex btw?)
- Digital Revolution CD-R 80 minuten (top kwaliteit) in cakebox 50 stuks voor € 24(inc btw)
- CD-R 80 min. inkjet printable (Taiyo Yuden, 80 min 48x “inkjetwide”) TYOC8010048IW Spindle100x € 74,38 inc. btw

Veel verschil in prijs, dus ook in kwaliteit?
Iemand ervaring met deze CDR’s of andere merken?

Op de zaak gebruiken we veel Tayo Yuden; zit natuurlijk ook wel eens een slecht exemplaar tussen maar ze printen heel mooi. Van anderen hoor ik vaak weer goeie berichten over TDK.

Hee, mooi ding hè, die i865… toevallig heb ik er deze week ook een gekocht.

Hier ook een Canon i865!

Ik heb een pak Maxell CD-R 80 PR of zoiets gekocht.
Pas één exemplaar afgedrukt, maar dat zag er prima uit.

Maxell heeft een bijzonder slechte reputatie bij mij (iig qua CDR, in tegenstelling tot hun cassettebandjes - kent u die nog? de befaamde XLR II 90), maar ik moet tot mijn spijt en schaamte bekennen dat de ConsumentenGids daarvoor (de CDReputatie) verantwoordelijk is.... Wat kostten ze eigenlijk, die Maxellaars?

In navolging van een - naar het schijnt zeer uitgebreide - test gedaan door het NOB (let wel, allen van horen zeggen) gebruik ik Taiyo Yuden CD's, zowel printable als blanco CD's. Geen enkel probleem mee gehad tot nu toe (en ik heb er denk ik zo'n 500 gebrand of zo). Overigens zijn het bij mij bijna allemaal audio-CD's die ik brand (eigen opnamen en zo).

Gebruik Printable Diamant CDR 80 a 0,74 p/s (excl. BTW) Daarnaast voor DVD: Princo DVD-R 4,7 GB 4-speed Printable a 1, 26 p/s (excl. BTW)

Zelden problemen mee gehad en prima te beprinten

Te verkrijgen via cdrpagina.nl