CDR naar DVD?!

Goedemorgen,

Ik heb een vraag over het branden van 4 files.
Het probleem is als volgt … ik heb 4 CDR files die ik beneden op een XP wil branden op een DVD. Hoe is het mogelijk dat ik hem beneden op de PC krijg en dat 4 CDR files veranderen in één file?? Ik werk op een iBook met Panther…

Alvast bedankt,

Diotav

Volgens mij bedoel je dat je 4 images heb die je als 1 image op DVD wilt branden. Am I right? Als het gewonen bestanden zijn kun je ze zo wel branden. Het zijn toch niet toevallig OSX installatie cd's he? :P

Nee .... geen illegale MacOSX Tiger ... dat wil ik zekers niet illegaal hebben! :innocent: De files eindigen op .CDR en wanneer ik erop klik mount mijn iBook....

Diotav

Helaas ben ik er nog niet uit... wie o wie kan me helpen met het probleem?

Bedankt,

Diotav

de extensie .cdr ken ik helaas niet maar je kan 3 dingen proberen. Je moet ze denk ik zoiezo uitpakken alvorens het branden.

Probeer ze als eerste uit te pakken met Winzip. Grote kans dat het werkt.

Zoniet, probeer het met isobuster http://www.isobuster.com/

Zoniet, brand elke cd los, en kopieer de content van elke cd op je HD en brand het dan op DVD.

Succes

.cdr bestanden zijn diskimages gemaakt met het schijfhulpprogramma. De enige manier om die op een DVD te krijgen is om de images te branden, en op de PC alle bestanden uit de 4 images in 1 map te gooien, en daar een DVD mee te branden. Je kunt de images ook op je PC branden, dan moet je de extensie veranderen van .cdr naar .iso

Beetje zonde van de CD's om ze eerst te fikken. Gewoon mounten inhoud naar ander mapje sleuren en de zooi in dat mapje dan naar DVD fikken. Dan weet ik nog niet of dat echt is wat hij wil. Spul kan bootable zijn (stiekum toch geen tiger CD's?) en dan gaat dat vast niet meer werken.

[quote:2042e50e8c="Quack"]Beetje zonde van de CD's om ze eerst te fikken. Gewoon mounten inhoud naar ander mapje sleuren en de zooi in dat mapje dan naar DVD fikken. Dan weet ik nog niet of dat echt is wat hij wil. Spul kan bootable zijn (stiekum toch geen tiger CD's?) en dan gaat dat vast niet meer werken.[/quote:2042e50e8c]

Nee … het zijn toch echt geen Tiger CD’s…

Diotav

[quote:dc9f2fb4d2="diotav"]Nee ... het zijn toch echt geen Tiger CD's.....

Diotav[/quote:dc9f2fb4d2]

Maar wel bootable?

[quote:995775ca40="Quack"]Maar wel bootable?[/quote:995775ca40]

Als ik alle 4 de files aanklik onstaan er 4 images op mijn bureaublad …

Diotav

Dat is niet echt de vraag.

De vraag is of de images zijn bedoeld voor CD-roms die zelf opstarten zodra je ze erin doet…

Simpele vraag: wat staat er op de CD’s… losse data, software, audio of video ?

Het gaat om software ... wanneer ik alles op 4 CD's zou zetten vraagt hij bij de installatie om van CD te wisselen of in dit geval de image. Dit probeer ik dan op DVD te krijgen...

Diotav

Nee, dat gaat niet lukken denk ik... in de installatie is vaak een extra code meegerekend dat hij naar een bepaald volume moet zoeken voor de benodigde bestanden. Als je alles op 1 DVD gaat zetten, heb je dus geen 4 volumes meer, en zal hij waarschijnlijk de weg kwijt raken...

[quote:26fe052309="unSOUND"]Nee, dat gaat niet lukken denk ik... in de installatie is vaak een extra code meegerekend dat hij naar een bepaald volume moet zoeken voor de benodigde bestanden. Als je alles op 1 DVD gaat zetten, heb je dus geen 4 volumes meer, en zal hij waarschijnlijk de weg kwijt raken...[/quote:26fe052309]

Bedankt … ik zal zowiezo proberen wat Quack zei … toch bedankt voor de hulp!

Diotav

[quote:c81e11c494="unSOUND"]Nee, dat gaat niet lukken denk ik... in de installatie is vaak een extra code meegerekend dat hij naar een bepaald volume moet zoeken voor de benodigde bestanden. Als je alles op 1 DVD gaat zetten, heb je dus geen 4 volumes meer, en zal hij waarschijnlijk de weg kwijt raken...[/quote:c81e11c494]

Niet geheel waar… Het kan ook zo zijn dat de cd naar een bepaalde bestand zoekt… als hij deze niet op de cd vind gaat hij door naar de volgende volume…
Als er inderdaad zown code op zit kan je gewoon weer dezelfde dvd station aangeven voor de volgende volume waar de benodige bestanden dus gewoon op staan…

Het is me al vaker gelukt om install cd’s met meerdere volumes op 1 dvd te krijgen zonder problemen…
Ik zou zeggen probeer het gewoon eventjes… het gaat tenslotte maar om 1 dvd…