cdrom uit imac krijgen + opstarten als firewire hd lukt niet

ja lap ik heb het al zitten, draai ik mn installatiecd voor os 10.3 krijg ik de melding dat ik mn firmware moet updaten.

zoals apple het ook zei, installatie afgebroken en terug als opstartschijf men OS9 gekozen ipv mn cd.

maar nu komt mn probleem de imac blijft den gansen tijd crashen met volgende melding "systeemfout - adres-fout, gelieve shift in te drukken om op te starten.

wanneer ik dit dus doe, krijg ik idd de bevestiging dat de extensies zijn uitgeschakeld, maar na het doorlopen van het opstarten krijg ik plots terug dezelfde melding…

hoe krijg ik nu die cdrom eruit…

tweede vraag : wanneer ik nu de firewirekabel van de imac verbind met die aan mn G4, en de imac opstart met de T dan wil deze langs geen kanten opstarten in firewiremodus wie kan me helpen…

de cd kun je op 2 manieren verwijderen; de muisknop ingedrukt houden tijdens het opstarten of met een paperclipje in de rechterhoek van de sleuf drukken (daar zit een knopje wat de cd uit moet werpen).

ik heb ook eens een imac geprobeerd te voorzien van panther. eerst via de cd, dat gaf ongeveer hetzelfde probleem. ik heb het toen andersom geprobeerd; de andere machine als target gebruiken. dit werkte wel…

misschien heb je er iets aan, succes!