cdrw vast in mac mini

Hoi mede forumleden,

Ik heb een klein probleempje met mn Mac Mini. Ik heb een al wat oudere cdrw in mn Mac Mini gestopt die er niet meer uit wil, hij lijkt op te spinnen, maar het lasertje blijft zoeken. Enige wat ik nog kon doen was de Mac Mini uitschakelen met de power knop achterop. Bij het opnieuw opstarten krijg ik het grijze beeld met appeltje, maar verder komt ie niet, het laseroog blijft nogsteeds zoeken. Die cd moet er dus uit, maar hoe doe ik dat? Op PC’s zitten meestal een klein gaatje waar je een speld instopt en dan gaat de cd la open, maar hoe werkt dat op een Mac Mini?

Groeten, MedahOSX

Even herstarten en de muisknop ingedrukt houden.

Dat lijkt niet echt te werken, ik kan overigens niet herstarten, alleen aan en uitzetten, aangezien ie geeneens opstart.

Muisknop indrukken en dan aanzetten, de CD zou na enkele ogenblikken uitgeworpen moeten worden.

uitzetten en daarna weer aan..met ingedrukt uitwerptoets spuugt tie hem eruit... als je daarna weer een grijs appeltjes krijgt: opstarten vanaf cd en dan naar je opstartsschijf gaan en de goede kiezen....

Bedankt jongens, het werkt. Mini starte daarna weer goed op gelukkig. Wel gek dat de cd er nog heel goed uitzag en geen krasje opzat, maja die kan de prullenbak in :)

je had ook in de terminal kunnen doen [code:1:0ccc4e6dd7]drutil eject[/code:1:0ccc4e6dd7]

Nee, als je goed had gelezen wilde zijn macje met de CD er in uberhaupt niet opstarten.