Cd's bedrukken met Canon printer

Hallo,

Ik hoop dat er hier iemand is met een Canon printer die cd’s kan bedrukken en mij kan helpen.

Ik zou graag een cd bedrukken maar slaag er langs geen kanten in. De handleiding heb ik al goed doorlezen zo ook de problemen die kunnen optreden en hun oplossingen.
Maar na alles een paar keer overlopen te hebben en dubbel gecontroleerd te hebben ben ik er nog steeds niet in geslaagd.
Mijn printer heeft wel de intentie om te beginnen printen maar dan komt de cd er plots automatsch uit en flikert er een lapje die normaal flikkert als er geen papier meer is.

En als je op dat lampje drukt dan trekt ie de lade weer naar binnen?

Dan heb je de la er te vroeg ingestopt. Je moet eigenlijk wachten tot hij gaat knipperen. Dan de la erin stoppen en op de bovenste knop drukker. Althans bij mijn IP5000.

Het is inderdaad een beetje vreemd, maar hij print er superstrak op.

Bij mij is dat niet zo: PIXMA iP4200X Gebruik je het meegeleverde Labelprint? bramvdb ?

bjorngra: ik heb dit net geprobeert maar dat werkt niet voor mij. Hij stopt even met flikkeren maar daarna begint hij weer.

Kloppen je instellingen wel? Heb je ook de tray geselecteerd? In principe komen er toch aanwijzingen op het scherm als je print. Gebruik je wel de software van Canon?

sally: zou je eens, als je zo vriendelijk wil zijn, uitleggen hoe je een cd print. Bij mij werkt de werkwijze van de handleiding blijkbaar niet. :(

Hoe je de cd lade er in moet stoppen zal dan het probleem niet zijn Ik open het progrmamma LabelPrint (evt. new) importeer het plaatje (background image) dat ik heb voorbereid in ander programma en printen maar. Dus als het niet werkt is de kans groot dat je drivers (wel de juiste geinstalleerd toch?) het niet doen.

Ik had prblemen met mijn epson. Het bleek dat de lade aan de achterkant van de printer iets uitstak voordat hij ging printen. Printer iets van de muur afgeschoven en het probleem was opgelost. Geen idee hoe de canon fisiek inelkaar steekt, maar het is een optie.

welke canon heb je??

Ik heb een canon ip4000, en alles werkt perfect met bijgeleverde labelprint. Misschien toch hoe je de lade erin doet?

heb je 'm rechtstreeks op je mac aangesloten of achter een usb hub?

Maakt dat uit dan?

Het is gelukt: ik was vergeten onder 'Kwaliteit en media' de papierbron in te stellen.

Bedankt voor de vele reacties.

Bij mij wel, achter een keyspan usb hub deed ie niks.

Ik heb met een mesje een inkeping gemaakt in de cd tray. Hierdoor voel ik hoever de tray de printer (IP5200R) in moet en hoef ik niet te kijken of de markeringen recht tegenover elkaar staan.

Wij hebben ook zo'n printer thuis, maar ik wil je wel even tippen over het volgende: Mijn vader had laatst inkt en printbare cd's besteld bij 123inkt.nl, een site waar je goedkope cardridges e.d. kunt kopen voor bijna alle printers. Mijn vader wou die cd's dus beprinten en ze vervolgens in een plastic sleeve stoppen, die vervolgens weer in een boek zouden komen. Maar wat bleek nou, die cd's krijg je er dus niet meer uit. Hij zat vastgeplakt in dat hoesje en ook na lang drogen bleef dit steeds weer gebeuren...

Nu weet ik niet of het aan de inkt lag, het cdtje of misschien wel die plastic sleeves, maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Ik gebruik een print-fix (naam van Opus.nl) goedje uit een spuitbus. Eerst laat ik de cd drogen en daarna die spray erover. Geen probleem meer met plakken en vette of natte vingers.