Cd's branden van 800 mb?

Hallo,

Hoe kan ik met men mac (OSX) cd’s branden van 800 mb? Cd schrijver is er eentje van La Cie (8X), normaal maak ik cd’s met toast, discburner of itunes, maar hiermee is het mij nog niet gelukt!

Weet iemand raad?

Alvast bedankt
Denief

gerelateerd probleem, waarom kan ik met toast niet in 48x modus branden terwijl mijn brandertje en cd's dat wel willen en kunnen, maar niet mogen van toast?

er is maar een beperkt aantal branders die 800 meg cd's kunnen fikken. Ik heb die zelfde problemen ook gehad, en kwam er op uit dat ik dus 702,8 meg kon fikken zoals normaal. Welke branders allemaal 800 meg cd's ondersteunen weet ik niet.

Misschien is [url=http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=16799&db=mac] dit [/url]wat. Moet je wel enige console kennis hebben :twisted:

Het schrijven op 800 mb cd's lukt dus blijkbaar niet via mac? En het overburnen van een 700 mb cd? gaat dit? zoja hoe? Heb namelijk een paar avitjs van 701 mb en deze geraken net niet op de cd. Hou zou ik dit kunnen oplossen?

Graag jullie hulp!
Thanx
Denief

Is dit een branderprobleem, of is het softwarematig en zit het in Toast? Ik heb op veel verschillende (ook recente) branders geprobeerd 800mb-cd's te maken, maar het lukt nergens de enige constante is Toast.... ik denk dat Toast de extra sectoren gewoon niet ziet, tijd voor een update?

[quote:223fe1568f="Denief"]Het schrijven op 800 mb cd's lukt dus blijkbaar niet via mac? En het overburnen van een 700 mb cd? gaat dit? zoja hoe? Heb namelijk een paar avitjs van 701 mb en deze geraken net niet op de cd. Hou zou ik dit kunnen oplossen?

Graag jullie hulp!
Thanx
Denief[/quote:223fe1568f]

Dit is prima te doen :slight_smile: zeker als je toast gebruikt, maar meestal zijn de extra bestanden die je meegeleverd krijgt zo groot dat het niet past (desktop db desktop df). WAT te doen:
1 Ga naar de terminal
2 ga naar je root : cd /
3 rm desktop df (of desktop db, de grootste moet weg)
gedaan? mooi… nu zijn deze bestanden nog 2kb groot in toast
veel brandplezier.

[quote:1f26a68eda="bart"]Is dit een branderprobleem, of is het softwarematig en zit het in Toast? Ik heb op veel verschillende (ook recente) branders geprobeerd 800mb-cd's te maken, maar het lukt nergens de enige constante is Toast.... ik denk dat Toast de extra sectoren gewoon niet ziet, tijd voor een update?[/quote:1f26a68eda]

Ik denk toch echt dat het aan de branders licht… eigenlijk ken ik niemand die het gelukt is om 800 meg cds te fikken.

[quote:fa7076a85c="Elger"][quote:fa7076a85c="bart"]Is dit een branderprobleem, of is het softwarematig en zit het in Toast? Ik heb op veel verschillende (ook recente) branders geprobeerd 800mb-cd's te maken, maar het lukt nergens de enige constante is Toast.... ik denk dat Toast de extra sectoren gewoon niet ziet, tijd voor een update?[/quote:fa7076a85c]

Ik denk toch echt dat het aan de branders licht… eigenlijk ken ik niemand die het gelukt is om 800 meg cds te fikken.[/quote:fa7076a85c]

maar onder windoos werkt het wel…what gives?