CD's importeren niet goed in iTunes

af en toe wil een CD niet goed impoteren dwz alles gaat zoals je verwacht, geen fout meldingen en toch al de nummers in de labery staan en je wilt ze afspelen komt er geen geluid, .... visueel gaat alles wel goed in het afspeel balkje ..

advies?

Misschien een stomme vraag (of niet), maar is dit toevallig iTunes onder Windows i.p.v. een Mac? Niet om meteen Windows weer af te zeiken (ook al doe ik dat graag), maar er zijn tegenwoordig nogal wat CD's met een beveiliging die je inderdaad een CD laten rippen (het lijkt in elk geval zo), maar vervolgens bij het afspelen niet laten horen. Kennis van me had dat bijvoorbeeld met een Celine Dion CD. Na terugfikken op CD deed deze het trouwens WEL weer gewoon. :?

Mac trapt hier niet in, ik kon die CD ook gewoon rippen, maar Windows is dus wat simpeler, vandaar mijn vraag/opmerking.

Als het gewoon iTunes op een Mac is; geen idee! :stuck_out_tongue:

Ken het wel: Ik heb het tot nu toe 1x gehad in iTunes 4.1 - een cd werd wel geript maar had alleen maar nummers van 0:00 minuten. Snap er niks van...

Is je bronmariaal wel in orde? Geen vette vingerafdrukken, krassen op de cd?

Wat is het resultaat als je (binnen Mac OS X) de nummers van de audio-cd naar je harde schijf sleept (in de Finder) - en dus een aiff-kopie maakt - en deze bestanden vervolgens met iTunes omzet naar mp3 of aac?

Ik heb ook wel eens dat cd's niet goed binnenkomen. De nummers kun je dan wel afspelen, maar tijdens het afspelen springt hij ineens verder en even later weer terug. Bizar, maar ik weet niet waar het aan ligt.

Hans

Ik had mijn iTunes instellingen op afspelen tijdens importeren staan. Werd m'n iBookje ineens traag als dikke stront en de songs begonnen over te slaan. Denk dat de optische schijfeenheid (mooi woord joh) het niet trekt. Instelling weggevinkt, alles okee! Misschien een tip voor dit probleem?

iTunes, ik heb er een haat-liefde verhouding mee zo lijkt het af en toe. Werkt het programma goed dan is het fantastisch!! alleen als iets niet werkt...GRR, wat is het geval?

Ik heb een cd geimporteerd (The Orb- U.F.Orb) en deze laat bij twee nummer artefacten horen die klinken als plaatgekraak :cry: . Dit is niet te horen op de cd, maar wel op de laatste twee m4A’s in mijn bibliotheek. Ik verdenk de Sony Superdrive van het maken van een leesfout, gewoon afspelen via iTunes doet hij foutloos. Ook mijn huiskamerspeler (met Phlips cdm-1 loopwerk :stuck_out_tongue: ) walst gewoon over de fouten heen en klinkt als een klok.

Ik heb de settings al veranderd naar gebruik foutcorrectie (helpt doorgaans wel) maar evengoed blijft hij fouten maken, ook bij meerdere pogingen. Ik denk dat de drive te snel ript, maar ik kan nergens de snelheid omlaag brengen, zoals op onder windows met Exact Audio Copy wel kon.

Wie weet hier een oplossing voor? Kan een ander programma dit wel? Alvast mijn dank.

Sleep de nummers eens van je CD naar HD. Dan toevoegen aan iTunes, en dan in het menu geavanceerd -> converteer selectie maar mp3.

[quote:661096c6d4="wjgmspeedy"]Sleep de nummers eens van je CD naar HD. Dan toevoegen aan iTunes, en dan in het menu geavanceerd -> converteer selectie maar mp3.[/quote:661096c6d4]

Bedankt wjgmspeedy!

Het werkte bij de één na laatste track en die doet het nu goed. De laatste deed het op wonderlijke wijze nu wel ‘pit’-vrij na importeren vanaf cd in iTunes en weer niet via bovenstaande omweg… :o …wie een verklaring heeft mag het zeggen!

Ik importeer nog steeds CDs met SoundJam omdat ik bang ben dat bij kopiëren naar andere schijven mijn mp3s van ITunes niet meer zullen werken of dat ik ze niet meer zou kunnen branden. Of bestaat er een middel om dit te omzeilen?