cd's niet leesbaar - Foutmelding bij aantal gebrande cd's

Ik heb net een nieuwe imac.. ben super tevreden, maar heb 1 probleem: ik kan sommige back-up cd's niet lezen. Als ik deze cd's in mijn iMac stop krijg ik een foutmelding met de tekst: "u heeft een schijf erin gestopt die niet door Os kan worden gelezen. Wilt u deze schijf initialiseren....."

Deze cd's heb ik op mijn oude pc gebrand. Sommige pakt ie wel en sommige ook weer niet. Weet iemand een oplossing?

Helen

De oplossing:

om in osx 700 meg cd's te lezen enzovoorst MOET je wel een van de laatste versies van osx hebben… ik dacht zelf x.1.3 :slight_smile:

Updaten maar en geniet. Ik heb het probleem namelijk zelf ook gehad :slight_smile:

Indien Elger gelijk heeft (natuurlijk) kan je het beste meteen Mac OS X 10.1.5 instaleren.

Dit doe je door naar "Software Update" te gaan in de Systeem Voorkeuren.

Op mijn iMac draait al OS X 1.4. De cd's zijn zowel een paar 650 Mb als een paar 700 Mb. Dus daar ligt het ook niet aan.

Iemand anders nog een idee?

helen

Die cd's doen het wel op andere computers?

[quote:post_uid0]Deze cd's heb ik op mijn oude pc gebrand. Sommige pakt ie wel en sommige ook weer niet. Weet iemand een oplossing?[/quote:post_uid0]

IE = de pc?

iedergeval, als ze op de pc leesbaar zijn moet dat ook op de mac werken. Laatste formware ook draaiend?? :slight_smile:

hoi Elger,

Met sommige pakt ie wel… bedoelde ik mijn iMac (combo) Die kan sommige cd's niet lezen. Deze cd zijn wel op de pc te lezen (zowel in de brander als in de cdrom-drive)

Wat bedoel je met formware? ik heb geen flauw idee…

helen.

Ik zei formware, ik bedoelde firmware :) *oeps* Als je echt alle alle alle software hebt upgedate tot de laatste versie dan weet ik het ook niet meer. Ik denk niet dat ik nog andere suggesties heb om dit probleem op te lossen. Sorry, gelukkig ben ik niet de enige op deze site :)

Succes! en ik blijf dit topic volgen en hoop dat iemand anders wel de oplossing heeft.

Groeten.