CD's

Wat zijn de beste CD's die er in de winkel liggen om audio te branden??? Zelf gebruik ik MMore van 80 min.

Dennis

De beste bestaat niet. Het zal altijd een compromis blijven tussen uitwisselbaarheid/duurzaamheid/type brander en speler. Mitsui maakt met o.a. de Gold Ultra een heel goede CD-R. Die bovendien door het soort dye erg lang houdbaar is. Heb ook goede ervaringen met laatste reeks Fuji. Moet het een master worden, brand dan op niet al te hoge snelheid. MAX 4 speed. Audio puristen zweren zelfs bij 1 speed. En brand altijd disc-at-once.

Toast brand altijd disc-at-once toch??

Dennis

Je moet wel in de voorkeuren aangeven 'prefer disc-at-once' Standaard staat dat niet aangevinkt.

Staat niet aangevinkt bij mij maar....... Als ik een CD'tje ga bakken staat er wel altijd : Prepairing disc-at-once...

Dennis

hebben jullie het over speciale audio cd's of over gewone?

[quote:post_uid0="Torz"]hebben jullie het over speciale audio cd's of over gewone?[/quote:post_uid0] Ik heb het over gewone CD-R's

Ik gebruik altijd TDK reflex ultra 24 speed 700mb schijfjes. Ben er zeer tevreden over!

[quote:post_uid4]hebben jullie het over speciale audio cd's of over gewone?[/quote:post_uid4] Ik heb het ook over de gewone CD-R  :)

Dennis

Ik denk ook niet dat er "een beste" CD-R bestaat. Je kan weinig verkeerd doen aan een leeg plastieken plaatje. Het is de manier waarop je ze brandt dat het verschil maakt.

Ja maar er kunnen wel foute schijven tussen zitten.Ik heb een tijdje Sony's gebruikt(met Sony brander) heel lang geen problemen.En toen een serie waarvan ik er een aantal heb weggegooid.Ben nu overgestapt op Fuji. Heeft iemand ervaringen met Parrot(nee geen papegaai maar een CD-R)? Kheb horen zeggen dat dat hele goeie zijn, maar wel duurder.

Staar je niet alleen blind op merken. Er zijn maar een paar merken die zelf CD-R's maken. o.a. Kodak, Mitsui, Tayo Yuden, Philips. De meeste merken laten hun CD-R's door anderen maken. Fuji b.v. maakt geen eigen CD's. Daarom was er in het verleden een sterk wisselende kwaliteit. De ene maand werden ze door Philips gemaakt. De volgende maand weer door een ander. Nu heeft Fuji een goede serie op de markt. Zelfs gekozen tot beste in een test van Computer Totaal! Maar dat zou over een paar maanden weer anders kunnen zijn. Nog een tip om te oordelen of de CD-R's goed uitwisselbaar zijn: Speel ze af op een Discman. Die hebben een relatief laagvermogen laser. Vanwege het energieverbruik. Als die de CD's snel en zonder enig probleem lezen, zit het meestal wel snor. Probeer ze bij de test bewust op een hogere snelheid te branden. 8-16 speed. Een aantal CD-R's valt dan genadeloos door de mand.

Ik heb al 400 cd's van platinum gebrand.. ik koop die dingen massaal in vandaar. moet je een prijslijst hebben?

ik heb al meer da n 1000 cds aan anderen doorgegeven en die hebben ook nog geen klachten… nog meer mensen intresse? ik wil binnenkort weer veel gaan halen! :slight_smile:

ik hoor het wel

ach hier is meteen de prijslijst... ook aan te vragen in .doc formaat :)

Omschrijving cd's

Merk: Platinum
Snelheid: 40 x
Data: 700 meg (702 meg overburn)
Tijd:  80 minuten
Jewelcase: Standaard met zwarte inlay.
Verpakking: 1 doos bevat 10 pakjes van 10 cd’s

Prijslijst*

Dozen Prijs /doos Cd's Totaalbedrag Per cd Korting /doos
1x    €50        100 €50           €0,50 €0
2x     €49        200 €98           €0,49 €1
3x     €48        300 €144         €0,48 €2
4x     €47        400 €188         €0,47 €3
5x     €45        500 €225         €0,45 €5
7.5x   €43         750 €322,5         €0,43 €7
10x  €42        1000 €420         €0,42 €8
12.5x €41        1250 €512,5       €0,41 €9
15x  €40        1500 €600         €0,40 €10
17.5x €39        1750 €682,5       €0,39 €11
20x  €38         2000 €760         €0,38 €12

Bij een aantal van 200 cd's wordt de bestelling thuis gebracht**

Bestellen kan op: elger@spymac.com
Nadat de bestelling is gedaan krijg je zo snel mogelijk een bericht van ons.
Vragen over deze aktie kunnen ook naar dit e-mail adres worden gestuurd.

• Prijswijzigingen voorbehouden.
    ** Mits je in de buurt / op de route van ons licht. En wij gegevens over jou hebben.

Mooi spul he die platinum CD-R's? :D :D MacOSX.nl, voor al uw handel! :D

hahaha :) yup. maak er zelf geen winst op hoor.

anders zou het al helemaal onverantwoord zijn.

Ik hoorde eens dat als bepaalde CD's goed werken op jouw brander, je dan daar het beste bij kunt blijven. Dat doe ik nu en het bevalt goed.

Freecom brander met burnproof en More spindles (per 50).

Ik zit wel steeds vaker te denken aan een DVD brander…

Ga dan niet alleen voor een DVD brander maar een Super drive! Kan je CD's en DVD's branden. Of je moet al een CD brander hebben, dan is een DVD brander wel een optie!

Dennis

[quote:post_uid0="Steve's lovechild"]Mitsui maakt met o.a. de Gold Ultra een heel goede CD-R. Die bovendien door het soort dye erg lang houdbaar is. Heb ook goede ervaringen met laatste reeks Fuji. Moet het een master worden, brand dan op niet al te hoge snelheid. MAX 4 speed. Audio puristen zweren zelfs bij 1 speed. En brand altijd disc-at-once.[/quote:post_uid0]

inderdaad als het om audio gaat is er wat mij betreft maar een optie: Mitsui's op singlespeed!

Heb wel eens overstapjes gemaakt naar andere merken, omdat de mitsui's verhoudingsgewijs duur zijn, maar ik kwam er altijd op terug.