Celbewerking Numbers ’09 vs Numbers 3.6.2

In Numbers ’09 kon ik met de enterknop naar een volgende regel in dezelfde cel. Dan moest er via Info=>Tabelinfo=>het vinkje bij Tabelopties “Naar de volgende cel met de returntoets” weggehaald worden.
Vraag 1: Waar vind ik die functie in Numbers 3.6.2?

In Numbers ’09 kon ik in een en dezelfde cel verschillende woordeen verschillende kleuren geven.
Vraag 2: Hoe krijg ik dat in Numbers 3.6.2 voor elkaar?

Kan niet weggehaald worden, option enter, geeft je een nieuwe regel in de cel.
Vraag 2 begrijp ik niet goed? Je kunt toch tekst selecteren en die een kleur geven?

Dankjewel voor je hulp.
Betreft vraag 1 is het kennelijk een toetsencombinatie geworden i.p.v. een eenvoudig vinkje. Dat zal wel wennen.
In een kolom – bedoeld voor opmerkingen – worden in bepaalde cellen weleens twee of meer korte zinnetjes of woorden getypt. Sommige daarvan liet ik wel eens accentueren door deze rood te maken. Nu lijkt alleen “alle tekst” in één en dezelfde kleur te kunnen worden opgemaakt. Dat zou voor mij een tekortkoming betekenen.

[quote=57HenkB url=http://www.onemorething.nl/community/topic/celbewerking-numbers-09-vs-numbers-3-6-2/ time=1476722550]In Numbers ’09 kon ik met de enterknop naar een volgende regel in dezelfde cel. Dan moest er via Info=>Tabelinfo=>het vinkje bij Tabelopties “Naar de volgende cel met de returntoets” weggehaald worden.
Vraag 1: Waar vind ik die functie in Numbers 3.6.2?[/quote]
Ik was even in de war, want in Mac-termen is Enter een andere toets dan Return: op Return staat het symbool :leftwards_arrow_with_hook: maar op Enter staat ͏⌅. (In de praktijk doen de twee toetsen in de meeste programma’s hetzelfde, maar niet in allemaal.) Met de huidige (kleine/laptop) toetsenborden van Apple druk je ⌥:leftwards_arrow_with_hook: in voor Enter.

Maar goed: naar de volgende cel op dezelfde regel ga je met de Tabtoets ⇥.

[quote=57HenkB url=http://www.onemorething.nl/community/topic/celbewerking-numbers-09-vs-numbers-3-6-2/ time=1476722550]In Numbers ’09 kon ik in een en dezelfde cel verschillende woordeen verschillende kleuren geven.
Vraag 2: Hoe krijg ik dat in Numbers 3.6.2 voor elkaar?[/quote]
Dit bedoel je?

Zet de Opmaak-kolom aan (met de knop in de knoppenbalk of via het menu Weergave → Infovenster → Opmaak) en ga daarop naar het tabblad Tekst. Daar kun je zo de tekstkleur kiezen:

Ja, dat is het. Dank!