certified PDF maken

Morgen allen,

Ik ben druk bezig om een keuze te maken welke versie ik van Enfocus PDF ik moet aanschaffen om cPDF te maken, de pro of standaard versie, bij de pro heb je de extra functies van bewerken, en die heb je natuurlijk niet nodig om een cPDF te maken, maar je zal altijd zien dat je dit nodig hebt.

En nu komt adobe dus met Acrobat 6.0, en daar zitten ook weer meer bewerkings functies in.

Gaat adobe “Acrobat” verder uitbreiden en koop ik de Enfocus software “voor niets” of heb je altijd de 3e partij nodig voor een cPDF???

ik weet het “bijna” niet meer,

alvast bedankt[/b]

Ik vind zelf Pitstop Pro erg handig, omdat je dan eventuele fouten in het pdf bestand ook nog 'last minute' in het pdf bestand zelf kunt corrigeren. Als je certified pdf wilt maken heb je niet genoeg aan de standaard preflightfuncties van Acrobat 6.

Ik gebruik instant pdf, in combi met Acrobat 5 en Adobe PS printer. Niet OSX, lastig en omslachtig, te veel keuzemenu's maar het werkt.

-Please god (or Jim Carey) make ‘Instant PDF’ a plug-in for Acrobat 6!-

Wij hebben pro om pdfjes certified te maken. Heb nu pas de extra functies (bewerken van pdf) voor het eerst gebruikt, moest een advertentie aanpassen en er was alleen een pdf van. Best makkelijk.

Je kunt eventuele aanpassingen ook doen door het bijv. in illustrator te openen.

ik gebruik enfocus, zeer uitgebreide functies wat betreft correcties enige minpunt is dat de software niet echt snel is... maar anders heel tevreden over

ik gebruik enfocus, zeer uitgebreide functies wat betreft correcties enige minpunt is dat de software niet echt snel is... maar anders heel tevreden over

Enfocus is prima, wordt door veel prepressers gebruikt...

De grafische industrie gaat voorlopig nog uit van certificering zoals dat ingesloten ligt in de software van Enfocus. De controleprofielen zijn gebaseerd op Enfocus, en met versie 6 begeeft Adobe zich voor het eerst ook op dit gebied. Ik heb dus geen idee wat de ervaring van Adobe is op dat gebied, en vooralsnog is dat ook de houding van de grafische industrie.

Een echt sluitend advies kan ik je niet geven op dit moment.