Even situatieschets...
Ik neem mijn foto’s (D70) altijd in JPG + RAW…
Het RAW bestand bewaar ik dan als een soort digitaal negatief, het selecteren etc doe ik dan met JPG’s…
Als ik mijn CF kaart leegmaak (altijd via kaartlezer), maak ik dus altijd eerst een mapje met daarin al de bestanden van de CF-kaart.
Al de JPG’s gaan dan in mijn JPG-folder in een nieuw mapje (met een logische naam voor de reeks).
De RAW bestanden gaan in een zelfde mapje maar dan in de RAW-folder…
De JPG bestanden worden dan geimporteerd in iPhoto (of Picture Project van Nikon) waarbij ik ze dan makkelijk kan bekijken en bewerken en eventueel al een beetje bijsnijden etc… (als test voor het echte werk in photoshop achteraf). Iphoto of PP is nog een tweestrijd waar ik niet uit ben (suggesties zijn welkom).
De vraag dus… Dit downloaden van de foto’s van de CF-kaart zou ik graag met automator doen, maar ik geraak er dus echt niet uit…
Heb al vanalles geprobeerd, en automator doet ook daadwerkelijk al de handelingen (aanmaken folders, me laten kiezen welke naam de folder heeft, etc), maar hij weigert de foto’s te verdelen (JPG en RAW gesplitst dus)… Het downloaden tot op de desktop is geen probleem…
Als iemand raad weet… ik hoor het graag…
Vriendelijke groeten
TOm