Chat logs organiseren / archiveren

De afgelopen jaren heb ik met verschillende programma's best een hoop gechat. Soms vind ik het wel aardig om nog eens een oude chat in de logs terug te lezen, het is toch aardig nog eens te lezen wat ik vijf jaar geleden allemaal voor goede voornemens besprak met m'n vrienden (die natuurlijk nooit zijn uitgekomen). Nu is de ellende dat al die logs in verschillende formaten zijn, want ik ben inmiddels aan mijn derde platform bezig (Windows, Linux, Mac). Chatprogramma's die ik heb gebruikt, en waar ik nog logs van heb:[list:b801665ce0] [*:b801665ce0]ICQ [*:b801665ce0]Trillian [*:b801665ce0]MSN [*:b801665ce0]Gaim [*:b801665ce0]iChat [*:b801665ce0]Fire [*:b801665ce0]Adium [/list:u:b801665ce0]Elk van deze programma's heeft z'n eigen formaat om de logs in op te slaan. Bestaat er al een programma dat al deze formaten snapt, de relevante informatie kan extraheren en kan opslaan in (bijvoorbeeld) een mySQL database? En als het nog niet bestaat, heeft iemand dan zin om het te maken? (Ik niet echt eigenlijk...)

Probeer eens eentje gewoon in txt editor te openen, meestal krijg je een rare code maar je kan wel de berichten eruit halen

Ik weet dat de bestanden in tekst-editor te lezen zijn (sommigen zelfs sjiek opgemaakt in HTML, of georganiseerd in XML), maar ik wil juist iets dat ze unificeert, zodat ze er allemaal hetzelfde uitzien. Zodat ik ze ook vanuit eenzelfde programma kan doorzoeken. Idee: is een Spotlight-plugin iets wat je hiervoor zou moeten willen?

[quote:9ec15cf342="Tammo80"]Ik weet dat de bestanden in tekst-editor te lezen zijn (sommigen zelfs sjiek opgemaakt in HTML, of georganiseerd in XML), maar ik wil juist iets dat ze unificeert, zodat ze er allemaal hetzelfde uitzien. Zodat ik ze ook vanuit eenzelfde programma kan doorzoeken. Idee: is een Spotlight-plugin iets wat je hiervoor zou moeten willen?[/quote:9ec15cf342] Spotlight?? bedoel je Automator??

Zelf zou ik het ook handig vinde maar ja…

Ik bedoel Spotlight, dat was de zoektechnologie. Misschien kan je de chatlogs voor Spotlight herkenbaar maken. Maar mooier is natuurlijk een geünificeerde Log-Browser...