chatten met mac... waarom zo problematisch?

ik ben een leek die onlangs op Apple is overgegaan.

Ik hou soms nog eens van een leuke chat. Vaak zijn dat java applets. Maar sinds ik daar via m’n mac naartoe ga werkt dat allemaal heel vreemd. Als je in het invoerveld typt schiet het scherm opeens omlaag … bljkbaar omdat je cursor uit zichzelf naar een ander veld schiet … als je backspace drukt gaat ie terug naar de vorige pagina en dus weg uti de chat… dit alles heeft misschien te maken met het elke seconde herladen van de pagina.

Mijn vraag is : wat zijn de mogelijkheden voor verbetering. Is dit iets wat met iChat te maken heeft?

kijk een bij de instelling van safari misschien staat het daar bij

ik gebruik firefox

Heb nooit last met safari en zowat altijd met firefox. Probeer toch eens Safari...

dat is het proberen waard. Ga ik even doen :)

niet gelukt... zelfde problemen. Er werd daar geadviseerd xchat te nemen... heb ik gedaan maar hoe werkt het in godsnaam. Dat ding is gewoon een venster maar hoe vertel je hem welke chatroom je in gaat? :S

even een vraag, hoe wil je chatten? xchat is voor irc, voor msn heb je wat anders nodig als het voor irc is wil ik xchat wel even installeren op mijn mac om te kijken hoe het werkt. op Linux gebruik ik Xchat Gnome dat lijkt er op dus dat heb ik zo uitgevogeld :)

Xchat is een client voor IRC inderdaad.... Om bij een kanaal te gaan moet je IRC commando's gegeven. Bijvoorbeeld:

/join #kanaal

maar hoe weet je dan hoe het kanaal precies heet volgens xchat?

kan je bij elke chatroom die er is inlogggen? … eeerlijk gezegd snap ik er geen hout van. Kan maar 1 chatroom in omdat daar de uitleg bij de site stond hoe je bij Mirc of xchat precies commando’s intypt voor die room. Voor andere rooms moet je daar naar raden???