Chatten met windows gebruikers

Met Trillian kunnen PC gebruikers via Ichat, MSN, ICQ en Trillian communiceren.

Geef je vrienden de volgende link http://www.ceruleanstudios.com/

Probleem is wel dat Windowsgebruikers denken dat ze vastgemetseld zitten aan MSN. Als iets werkt, waarom vervangen? Ik denk niet dat iedereen in mijn contact-list MSN gaat vervangen door een andere app. puur omdat ik op iChat zit...

Daarbij komt bij MSN is gratis een uitgebreide versie met videochat van trillian kost geld.

mmm.. dat maakt het weer onaantrekkelijk. Als ze er ook al iets voor moeten veranderen en dan ook nog toeleggen..

[quote:4c61fdcedc="MacBjorn"]Probleem is wel dat Windowsgebruikers denken dat ze vastgemetseld zitten aan MSN. Als iets werkt, waarom vervangen? Ik denk niet dat iedereen in mijn contact-list MSN gaat vervangen door een andere app. puur omdat ik op iChat zit...[/quote:4c61fdcedc]

Precies. Een vriendin van me vond het wel ontzettend stom dat ze niet met me kon audiochatten, maar Skype downloaden? Nee, dan komen er toch maar virussen op haar pc en MSN werkt toch ook?

Zucht :cry:

Precies, het is ook onzin om anderen dingen te laten veranderen (zeker wanneer het voor hun goed werkt) zodat wij ook kunnen audio-en videochatten met PC-gebruikers die geen AIM hebben.

Positief is wel dat Microsoft serieus gaat werken aan webcam ondersteuning in MSN voor de Mac in MSN Messenger 5. Eerst wilde ze dit in MSN Messenger versie 6 doen… en die zou pas in 2006 uitkomen…

Wel moet ik erbij zeggen dat ik een hele lading spam heb sinds ik een paar keer op msn heb gechat.

Huh? Dat verband zie ik niet helemaal.

gokje?

voor msn moet je een hotmail-account aanmaken.
fijn! spamfuik!

Je kan ook op msn zonder een hotmailadres hoor...

[quote:374374d012="Celf"]Je kan ook op msn zonder een hotmailadres hoor...[/quote:374374d012]

'k had geen idee, echt!
:sealed:

Post was niet slecht bedoeld hoor :wink:

Ik kwam nog een lijst tegen in de MacFan ook handig om te weten

Voor op je mac!

Proteus (staat op 1 maar kost 15 dollar)
Adium (staat op 2 is gratis maar is nog een Beta)
aMSN
dMSN
JBuddy
Fire
Mac Massenger
Messon

allemaal chat programma’s die met MSN uit de voeten kunnen!

http://www.adiumx.com/

[quote:329021f959="MacBjorn"]Positief is wel dat Microsoft serieus gaat werken aan webcam ondersteuning in MSN voor de Mac in MSN Messenger 5. Eerst wilde ze dit in MSN Messenger versie 6 doen.... en die zou pas in 2006 uitkomen...[/quote:329021f959]

Bronnen please?

[quote:be3b9c2352="colpolyp"][quote:be3b9c2352="MacBjorn"]Positief is wel dat Microsoft serieus gaat werken aan webcam ondersteuning in MSN voor de Mac in MSN Messenger 5. Eerst wilde ze dit in MSN Messenger versie 6 doen.... en die zou pas in 2006 uitkomen...[/quote:be3b9c2352]

Bronnen please?[/quote:be3b9c2352]

Bij deze

Nou ja ik heb daar echt geen vertrouwen in. Als ik al zie hoe langzaam msn op de pc ontwikkeld wordt (jaja tot versie 7 wachten op custom away messages bv) dan denk ik dat 2008 een realistischer streven is voor videochat in osx msn...

Tja die link dat is een petitie waarin men MS wil vragen om dat te gaan doen. MS heeft nog nergens gezegd dat ze het ook echt in 5.0 gaan doen.

Er is niemand die hier vertrouwen in heeft. Echter denk ik wel dat Microsoft zelf nu goed weet dat ze te ver zijn gegaan in hun arrogantie tegenover de Mac gebruikers. Wij zijn maar een kleine groep die procentueel gezien amper meedoet in de winst. Nu Apple steeds meer terein wint zien mensen die voorheen Windows gebruikten omdat ze dachten dat dit het enige initiatief was dat er ook andere besturingssytemen zijn. Microsoft is voor de Mac slechts een ontwikkelaar van Office, niets meer. De ontwikkelingen rond de MSN Messenger voor de Mac pakken zeer negatief uit voor het imago van Microsoft en daarmee ook voor Windows.

[quote:ef440cefbf="colpolyp"]Tja die link dat is een petitie waarin men MS wil vragen om dat te gaan doen. MS heeft nog nergens gezegd dat ze het ook echt in 5.0 gaan doen.[/quote:ef440cefbf]

De petitie is onderdeel van die site. Er staat wel degelijk in de nieuws-sectie dat MS plannen heeft om webcam-ondersteuning toe te passen in versie 5 voor de Mac.
Ik ben geen journalist maar die man houdt wel de ontwikkelingen rond MSN Mac goed in de gaten, hij is ook zeer actief in gebruikersgroepen van Mactopia. Maar iedereen moet zich wel degelijk beseffen dat Microsoft doet wat ze zelf wil en absoluut niet gaat luisteren naar het gemekker van een gebruikersgroep die verwaarloosbaar is. Ze zouden het kunnen doen uit ‘goodwill’… maar we hebben het hier wel over een bedrijf dat door leugens en bedrog groot is geworden.

Mijn advies aan iedereen: eerst zien, dan geloven.

Vraagje, eind deze maand komt mijn Mac Mini binnen (als het goed is :) ), maar tot dan toe zit ik vast aan Windows.

Ik gebruik onder Windows het programma Gaim (http://gaim.sourceforge.net/about.php)
Op de site staat dat er ook support is voor Mac OSX, alleen kom ik OSX bij de downloads niet tegen.

Moet dit dan via X11? Zijn er Maccers onder jullie die Gaim gebruiken? Ben ik namelijk nieuwsgierig naar, want ik vind het een fijn programmatje.