Chatten - op irc wel te verstaan

Heeft er iemand ervaring met een goede irc client? Ik zoek eigenlijk iets wat het meeste lijkt op mirc. Ik heb wel ircle maar die krijg ik niet goed aan het werk ???

Zou je [url=http://www.chipersoft.com/athena/about.html]AthenaIRC[/url] niet een kans geven?

In de onderstaande link vind je vrijwel alle IRC programma's voor Mac OS X.

VersionTracker IRC search

Ikzelf vind dat AkwaIRC een erg potentiele client is. Hij is nog zwaar in development, maar heb met de maker van AkwaIRC gesproken en suggesties gegeven. Erg vriendelijk.

AkwaIRC

Heeft er iemand ervaring met voice chat zoals met MNS mennerger voor windows XP want zij kunnen met elkaar praten als ze dat willen onder de mac version kan dat niet. Weet iemand van jullie hoe je dit met de mac wel kunt doen.

Groeten Ilja

snak is een goed irc client, maar ik vind irc zo doods geworden

Ik heb nu naar een uurtje puzzelen lirc werken. Echter is het programmatje niet in staat om een connectie vast te houden. Bij het minste geringste klapt de verbinding eruit en gaat hij opzoek naar een nieuwe server, hetgeen weer uren duurt.

Bedankt voor de tips, ik zal ze eens opzoeken

[quote:post_uid0="Adriaan Mol"]In de onderstaande link vind je vrijwel alle IRC programma's voor Mac OS X.

VersionTracker IRC search

Ikzelf vind dat AkwaIRC een erg potentiele client is. Hij is nog zwaar in development, maar heb met de maker van AkwaIRC gesproken en suggesties gegeven. Erg vriendelijk.

AkwaIRC[/quote:post_uid0]
heb je hier een screendump van? Ik vind die athena er ook goed uitzien

Biker/Ilja, check [url=http://www.ivisit.com]de site van iVisit[/url], met dit programma kun je elkaar zien als je een webcam hebt, en dus niet als je er geen hebt, maar je kunt wel via audio met elkaar praten en dat werkt als een speer. Ik ouwehoer regelmatig, wat zeg ik, dagelijks met vrienden uit London, Miami en New York en het is net alsof ze om de hoek wonen. Bijna griezelig. Echt een aanrader dat iVisit. Nadeeltje: nog niet voor OSX, als je OS9 nog hebt draaien zou ik het zeker nu al proberen. Uit betrouwbare bronnen weet ik dat de OSX versie voor het einde van het jaar gereleased gaat worden.