[Check] Eerste pasjes in CSS

Hoi

Naar aanleiding van een gesprek met Wouter Postma van het forum ben ik begonnen met CSS te leren! Hier zijn results van een uurtje of 2 en een beetje hulp van Wouter :

http://users.telenet.be/m.vanhoecke/css

Het is beginnend, dus gaarne comments die kunnen helpen

Dankje

Ziet er strak uit. Maar is het ook gemaakt met iWeb, of met een Content Management systeem? Er staat verder nog weinig op om je CSS te checken. De layout is goed daar zitten denk ik geen foutjes in. Zelf zou ik het mooier vinden als de onderste banner wat minder dik is en de teksten als css en eerste tryout een minder dikke rand zou hebben, maar dat is smaak en heeft niks met CSS te maken..

[quote:62ef9fa3b4="chatsmit"]Ziet er strak uit. Maar is het ook gemaakt met iWeb, of met een Content Management systeem?[/quote:62ef9fa3b4]

Nee, hij heeft die code zelf (met een beetje hulp :P) geschreven en daar geen software voor gebruikt.
En Flavio gebruikt (nog) Windows, dus met iWeb kan het niet gemaakt zijn ;).

Dat heet notepad of voor mij kladblok! Dus gwn een ordinair typprogramma! 8)

Dan vind ik het helemaal knap dat je zoiets moois kan maken :innocent:

Wouter heeft me overhaald het te beginnen leren! Ik ben hem oprecht dankbaar 8)

Ik snap dat je css in notepad of ander typeproggie geschreven hebt, maar ik vroeg me dat af aangezien er van die standaard vul teksten in staan die iWeb ook standaard weergeeft als je nog geen teksten voor je webpagina hebt. Misschien had je iWeb gecomineerd met css, maar niet dus. Prima, mooi man :D type ze nog :lol:

Zo, mijn CSS is nu opgedeel in verschillende delen en door een @import in de main style voeg ik ze toe, het werkt makkelijker en moet ik niet zoveel zoeken als ik iets wil aanpassen :)

[quote:9aa7128c28="Flavio"]Wouter heeft me overhaald het te beginnen leren! Ik ben hem oprecht dankbaar 8)[/quote:9aa7128c28] ik heb het oprecht graag gedaan :P. Je hebt wel snel redelijk veel geleerd :D

[quote:07d19e7784="chatsmit"]Ik snap dat je css in notepad of ander typeproggie geschreven hebt, maar ik vroeg me dat af aangezien er van die standaard vul teksten in staan die iWeb ook standaard weergeeft als je nog geen teksten voor je webpagina hebt. Misschien had je iWeb gecomineerd met css, maar niet dus. Prima, mooi man :D type ze nog :lol:[/quote:07d19e7784] Dat is toch gewoon de Lorum Ipsum tekst? Dat gebruiken zo veel mensen die nog moeten beginnen aan hun content ;).

Ik zie niks!

hij is inderdaad verhuist, maar welke URL nu weet ik effe niet ;) k zal t ff zeggen op MSN, mss dat ie dan ff de nieuwe link plaatst :)

Sorry guys : www.maartenvanhoecke.com/ibloc :P

[quote:7df9b97d97="Flavio"]Sorry guys : www.maartenvanhoecke.com/ibloc :P[/quote:7df9b97d97] damn, k wilde je net pesten met DIT: [img:7df9b97d97]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12108[/img:7df9b97d97]

maar ik bekijk je site net en nu ga ik je plagen met DIT:.
[img:7df9b97d97]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12109[/img:7df9b97d97]

… :evil:

[quote:22988fa802="soulcreeper"][quote:22988fa802="Flavio"]Sorry guys : www.maartenvanhoecke.com/ibloc :P[/quote:22988fa802] damn, k wilde je net pesten met DIT: <windows screenshot>

<windows screenshot>

… :evil:[/quote:22988fa802]

<terugpestmodus>Zie ik daar niet windows screenshots :evil:</terugpestmodus>

[quote:8393673c9c="AppleFlap"][quote:8393673c9c="soulcreeper"][quote:8393673c9c="Flavio"]Sorry guys : www.maartenvanhoecke.com/ibloc :P[/quote:8393673c9c] damn, k wilde je net pesten met DIT: <windows screenshot>

<windows screenshot>

… :evil:[/quote:8393673c9c]

<terugpestmodus>Zie ik daar niet windows screenshots :evil:</terugpestmodus>[/quote:8393673c9c]
tjah, sommige mensen zijn er tot gedoemd om erop te werken … :sad: