[check] Visitekaartjes

Lieve medeforummers, ik kom hier nooit, maar nu ik van plan ben visitekaartjes te gaan gebruiken, zou ik jullie willen vragen om jullie ongezouten mening over deze opzetjes te geven.

Ik ben geen pro, ben ook niet van plan om het te worden, dus het ziet er amateuristisch uit. Wil er geen geld aan uitgeven, want student. Vertel, wat zou jij veranderen? Ik weet trouwens dat de info per kaartje verschilt :wink:

[img:7c0d8778f0]http://www.ifeelfine.nl/pictures/samplekaartje1.png[/img:7c0d8778f0]

[img:7c0d8778f0]http://www.ifeelfine.nl/pictures/samplekaartje2.png[/img:7c0d8778f0]

[img:7c0d8778f0]http://www.ifeelfine.nl/pictures/samplekaartje3.png[/img:7c0d8778f0]

Leuk. Creatief. Opvallend.

Maar…
Wat wil je er mee bereiken? Met ‘100% busy’ krijg je iig. weinig nieuwe klanten.

Hehe, ik hoef geen klanten, ben nog aan het studeren. Het is voor medestudenten en vrienden.

Nr. 2 vind ik het leukste, maar wat daar wel lastig bij is om nuttige info te combineren met het idee van "nutrition facts". En percentages zijn daarbij niet handig. Misschien mg. nuttiger? Postcode als goedgekeurde europese hulpstof 8) ? Mogen wij geen klussen voor je hebben :?? Of moeten we weer SIDN gaan raadplegen :P?

Die percentages zijn bedoeld om aan te geven hoe bereikbaar ik ben via iedere 'route' van contact zoeken. Wat me eraan herinnert dat ik mijn mobiel nog even aan moet zetten. :)

O, ik volg het ‘SIDN’-gedoe nu. Ik heb mijn adres even geblurred zodat niet iedereen al mijn gegevens in een keer weet. En mijn site staat nog op mijn oude adres geregistreerd, dus daar kom je niet veel verder mee. Alleen mijn mobiele nummer is correct :slight_smile:

Ook leuk: de eindeloze discussies over kaartjes in de film "American Psycho". Over hoe het lettertype, papiersoort en drukwerk alles is, als het maar simpel blijft. [img:0b6cb2fbb7]http://img114.imageshack.us/img114/9220/321b9hd.jpg[/img:0b6cb2fbb7]

Waarom ga je niet voor de look van je website? Die is fris en sprankelend!

Dat is ook een leuk idee. Simpel en roze :) Maar ik ben wel van plan om mijn huisstijl binnenkort te updaten. Kan ik weer nieuwe kaartjes maken :D

Gewoon 3 kaartjes maken. Hoef je ook niet te kiezen,.. het ergste wat je kan gebeuren is dat je iedereen ook echt 3 verschillende kaartjes moeten geven...

Design is leuk, zolang het maar geen keurslijf wordt!

ik vind ze inderdaad wel creatief :), maar dat 2e plaatje, dat is een beetje te zwart-wit :roll: ;)

Wouter

vind dat 'minor: minorities' een beetje raar staan, ook al klopt het. Kan je dat niet in het nederlands doen of moet het een internationaal kaartje zijn?

Overigens schrijf sinds jaar en dag on the spot m’n kaartjes, met een pen welteverstaan. Veel persoonlijker en je kan dingen toevoegen of juist weglaten :wink:

het zijn leuke ideeén die kaartjes, ik zou het alleen simpel houden en de stijl vanjezelf. dus bijvoorbeeld je homepage, dat je die stijl een beetje aanhoud. heb ik zelf ookgedaan. kj-designs.tk

De mensen die daadwerkelijk een grafische opleiding hebben gevolgd zouden het moeten weten. En als advies aan ifeelfine. Zet alleen op een vistiekaartje wat je over wilt brengen (hier zijn wat standaard regels voor). Dus geen hersensen of metroroutes, etc, etc.

Een vistiekaartje moet functioneel en duidelijk zijn dit is de hoofd prioriteit.

[quote:a4ef3e6484="AppleFlap"]ik vind ze inderdaad wel creatief :), maar dat 2e plaatje, dat is een beetje te zwart-wit :roll: ;)

Wouter[/quote:a4ef3e6484]
Ik vind die tweede juist erg mooi en stijlvol.
Die andere zijn weer erg origineel en creatief.

[quote:bab7773f03="Nielso"]Zet alleen op een vistiekaartje wat je over wilt brengen (hier zijn wat standaard regels voor). [/quote:bab7773f03]

Zo ken ik er nog 1… Werkte jaren geleden met een goede ontwerper. Een stagaire keek mee en zei op een gegeven moment: Hé, maar dat mag toch niet (qua vormgeving). Antwoord van ontwerper: Maar vind je het mooi? Antwoord: Ja, dat wel.
Ontwerper: Sorry, zal geen mooie dingen meer maken, want dat mag niet…

[quote:8da310dbf1="Nielso"]De mensen die daadwerkelijk een grafische opleiding hebben gevolgd zouden het moeten weten. En als advies aan ifeelfine. Zet alleen op een vistiekaartje wat je over wilt brengen (hier zijn wat standaard regels voor). Dus geen hersensen of metroroutes, etc, etc.

Een vistiekaartje moet functioneel en duidelijk zijn dit is de hoofd prioriteit.[/quote:8da310dbf1]

Ik ging er eerst van uit dat een gedeelte op de voorkant zou komen, zoals die metrolijnen en die hersenen. Daarmee maak je nieuwsgierig en onthoud iemand je kaartje. Dan kun je vervolgens op de achterkant alles netjes, functioneel en duidelijk neerzetten. Let wel; ik heb geen grafische opleiding gevolgd.

Ik vind ze allemaal iets te flets qua kleuren in combinatie met het idee. Het idee is namelijk wel opvallend maar de kleuren zijn juist weer erg rustig en onopvallend.
En zoals vaker gezegd zou je ook de stijl van je website kunnen gebruiken, want dit is echt jouw eigen stijl en dan zou ik die doortrekken in je kaartjes.