checkbox in PHPform?

Ik gebruik onderstaande code vaak voor een simpel mailformpje met PHP, werkt prima nix mis mee.

[code:1:8d14715d47]<?

If (empty($_POST[‘Verstuur’])) { die(); }

$naam = $_POST[‘naam’];
$email = $_POST[‘email’];
$opmerkingen = $_POST[‘opmerkingen’];

$van = $email;
$naar = "info@domein.nl";
$onderwerp = "Bestelformulier";

$bericht = "Een bestelling vanaf de website:

Naam: ".$naam."
Email: ".$email."
Opmerkingen: ".$opmerkingen."

Verzonden vanaf ip: ".$_SERVER[‘REMOTE_ADDR’];

mail($naar, $onderwerp, $bericht, "From: ".$van);

header("Location: stuurmaildank.php");

?>[/code:1:8d14715d47]

Nu wil ik hem uitbreiden en stuit op het volgende probleem, ik heb nu een bestelformuliertje gemaakt en daar staan ook checkboxen in om keuzes te maken bij bijvoorbeeld een product, als ik die dan in de bovenstaande code zet op dezelfde manier als de textfields dan krijg ik nix te zien als het mailtje naar mij wordt verstuurd.

Iemand enig idee hoe je dit wel te zien krijgt?

je zult er nog iets moeten bijzetten in de aard van [code:1:dfe54aed11] if (empty($_POST[checkbox])) { $checkbox = 'nee' } else { $checkbox = 'ja' } [/code:1:dfe54aed11]

Als het goed is heb je dus een checkbox ongeveer als dit: [code:1:93e6605603]<input type="checkbox" name="dinges">[/code:1:93e6605603]

In je php code kun je vervolgens checken of de checkbox aangevinkt is met:

[code:1:93e6605603]if ($_POST[‘dinges’]) {
echo “Aangevinkt!”;
} else {
echo “Niet aangevinkt.”;
}[/code:1:93e6605603]

Het mailtje wordt wel verstuurd maar er staat geen info over die checkbox. Ik krijg wel deze error na het drukken op verzenden??

Aangevinkt!
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /Users/html/stuurbestelling.php:11) in /Users/html/stuurbestelling.php on line 35

[quote:36b446abc7=“Kyokushinkai”]Als het goed is heb je dus een checkbox ongeveer als dit:

[code:1:36b446abc7]<input type="checkbox" name="dinges">[/code:1:36b446abc7]

In je php code kun je vervolgens checken of de checkbox aangevinkt is met:

[code:1:36b446abc7]if ($_POST[‘dinges’]) {
echo “Aangevinkt!”;
} else {
echo “Niet aangevinkt.”;
}[/code:1:36b446abc7][/quote:36b446abc7]

Je hebt dit in je code staan: [code:1:a204b4c159]header("Location: stuurmaildank.php"); [/code:1:a204b4c159]

Je krijgt de error omdat je voor de header een bepaalde output maakt, in dit geval waarschijnlijk door een van de echo’s van mijn code. Voor de header mag dus geen output komen. Die echo’s kun je vervangen door code die je wilt gebruiken, het was alleen bedoeld om te laten zien dat het werkt. Misschien kun je van de header eerst een keer commentaar maken door er 2 slashes ( // ) voor te zetten.

Een checkbox word alleen verzonden als er een vinkje in staat. Staat er geen vinkje in, dan zit de naam van de checkbox niet in de $_POST variabelen. Wil je altijd een waarde doorgestuurd krijgen dan kun je beter een paar radio buttons gebruiken.

nog even een vraag over die checkboxjes.

is er ook een butten (te maken) (liefst zonder jss) die alles in 1 keer selecteerd of deslecteerd ?

tnx !

[quote:ef161e4684="kluivers"]nog even een vraag over die checkboxjes.

is er ook een butten (te maken) (liefst zonder jss) die alles in 1 keer selecteerd of deslecteerd ?

tnx ![/quote:ef161e4684]

Ik weet wel bijna zeker dat het niet lukt zonder javascript. Oplossingen met javascript zijn te vinden met Google.