chello configureren

Net een netwerk kabel van 15 meter gekocht zodat ik af en toe boven op m'n mac kan internetten, maar hij doet het niet...

Beneden hebben we een windows pc waar ik nu op zit. Hier doet internet het prima. Als ik dan de kabel verwissel bij het chello modem en de andere kant in mijn ingebouwde ethernet poort op mijn mac mini zet komt er geen internet verbinding tot stand.

Hoe moet ik chello configureren? ik heb echt geen verstand van internet aansluitingen… DHCP of PPPoE?

alvast bedankt!

ok dit komt omdat chello dit als soort beveiliging heeft ingebouwd normaal kan je maar vanop 1 mac address op internet dus enige wat je kan doen is mac adress van je mac boven spoofen. Dit wil zeggen de kabelmodem doen geloven dat je mac hetzelfde mac address heeft als je pc beneden. Hoe je dit exact doet in OSx weet ik niet maar daar zal iemand anders je wel mee kunnen helpen.

BTW koop zo een goedkoop routerke van sweex of zo en dan kan je met beide tegelijk op internet mits je daar spoofing inschakeld. Zo een routerke kost nog geen 40 euro

Open een dos box in windows. type ipconfig /all. Je krijgt nu de gegevens van je ethernet kaart te zien. Daar staat ook het hardware adres bij. Dat adres kun je invoeren bij network--> build-in ethernet--->ethernet. Het heet daar ethernet ID en ziet er ongeveer uit als: 00:0d:93:44:aa:1c. Dit is het nummer van mijn kaart. Koop je naderhand een router houdt er dan rekening mee dat je geen 2 computers met hetzelfde hardware adres op een netwerk kan hebben. In dat geval moet je het even terugzetten.

Pbook

Koop een router en geef het MAC adres van de router op bij Chello, netwerkkabeltje naar de pc en naar de Mac en klaar ben je.