chello configureren

Net een netwerk kabel van 15 meter gekocht zodat ik af en toe boven op m'n mac kan internetten, maar hij doet het niet...

Beneden hebben we een windows pc waar ik nu op zit. Hier doet internet het prima. Als ik dan de kabel verwissel bij het chello modem en de andere kant in mijn ingebouwde ethernet poort op mijn mac mini zet komt er geen internet verbinding tot stand.

Hoe moet ik chello configureren? ik heb echt geen verstand van internet aansluitingen… DHCP of PPPoE?

alvast bedankt!

ok dit komt omdat chello dit als soort beveiliging heeft ingebouwd normaal kan je maar vanop 1 mac address op internet dus enige wat je kan doen is mac adress van je mac boven spoofen. Dit wil zeggen de kabelmodem doen geloven dat je mac hetzelfde mac address heeft als je pc beneden. Hoe je dit exact doet in OSx weet ik niet maar daar zal iemand anders je wel mee kunnen helpen.

BTW koop zo een goedkoop routerke van sweex of zo en dan kan je met beide tegelijk op internet mits je daar spoofing inschakeld. Zo een routerke kost nog geen 40 euro

Open een dos box in windows. type ipconfig /all. Je krijgt nu de gegevens van je ethernet kaart te zien. Daar staat ook het hardware adres bij. Dat adres kun je invoeren bij network--> build-in ethernet--->ethernet. Het heet daar ethernet ID en ziet er ongeveer uit als: 00:0d:93:44:aa:1c. Dit is het nummer van mijn kaart. Koop je naderhand een router houdt er dan rekening mee dat je geen 2 computers met hetzelfde hardware adres op een netwerk kan hebben. In dat geval moet je het even terugzetten.

Pbook

Koop een router en geef het MAC adres van de router op bij Chello, netwerkkabeltje naar de pc en naar de Mac en klaar ben je.

of je koopt een router (draadloos of niet) en geeft via de klantenservice door dat je een nieuwe computer hebt met een nieuw MAC adres. Vervolgens installeer je via http://172.29.11.36/ zelf het MAC adres van de router, want officieel mag je helemaal niet meerdere computers aansluiten op chello.... Nooit meer dat gekloot als je met een andere computer (van je zelf of bezoek) het internet op wilt. Succes

Ja, of je koopt een router...

[quote:4bae738b62="Pbook"]Open een dos box in windows. type ipconfig /all. Je krijgt nu de gegevens van je ethernet kaart te zien. Daar staat ook het hardware adres bij. Dat adres kun je invoeren bij network--> build-in ethernet--->ethernet. Het heet daar ethernet ID en ziet er ongeveer uit als: 00:0d:93:44:aa:1c. Dit is het nummer van mijn kaart. Koop je naderhand een router houdt er dan rekening mee dat je geen 2 computers met hetzelfde hardware adres op een netwerk kan hebben. In dat geval moet je het even terugzetten.

Pbook[/quote:4bae738b62]

Ik weet niet waar jij dat kan wijzigen, maar ik kan dat op mijn PowerBook met Tiger in ieder geval niet, dit is ook niet de bedoeling.

Idd even een router aanschaffen en volgens mij de volgende instellingen op je mac hanteren:

• Configuratie via DHCP

• Snelheid op 10baseT/UTP

• Half-duplex

Met deze instellingen kan ik rustig op mijn mac internetten en mijn broertje op zijn XP.

Mocht dit niet werken dan zal ik even zoeken op het forum want dit is volgens mij in verschillende draadjes al voorgekomen.

Good luck!

[quote:311eb7ddc7="Balthazar"]Idd even een router aanschaffen en volgens mij de volgende instellingen op je mac hanteren:

• Configuratie via DHCP

• Half-duplex

Met deze instellingen kan ik rustig op mijn mac internetten en mijn broertje op zijn XP.

Mocht dit niet werken dan zal ik even zoeken op het forum want dit is volgens mij in verschillende draadjes al voorgekomen.

Good luck![/quote:311eb7ddc7]

Als je een router gebruikt hoeft de snelheid niet op 10baseT, want dat regelt de router voor je.

Pbook[/quote]

Ik weet niet waar jij dat kan wijzigen, maar ik kan dat op mijn PowerBook met Tiger in ieder geval niet, dit is ook niet de bedoeling.[/quote]

Wat ik zei. Bij de afdeling netwerk in Tiger. Ook op een powerbook. Tabje ethernet. het heet daar ethernet ID.

Pbook.

[quote:e9f06bae25="nvgalen"][quote:e9f06bae25="Balthazar"]Idd even een router aanschaffen en volgens mij de volgende instellingen op je mac hanteren:

• Configuratie via DHCP

• Half-duplex

Good luck![/quote:e9f06bae25]

Als je een router gebruikt hoeft de snelheid niet op 10baseT, want dat regelt de router voor je.[/quote:e9f06bae25]

:wink: Weer wat geleerd vandaag :smiley:

bedankt, maar ik ga geen router kopen, omdat ik na de zomervakantie op kamers ga en af en toe alleen even op internet wil met mijn mac..

die 3e post lijkt me dan de beste optie… als ik daar uit kan komen…

Volgens mij is het niet mogelijk om in Tiger het ID van je ingebouwde ehternet te veranderen??

Bij een nieuwe computer of router aansluiten bij UPC komt via de instelling Configureer via DHCP alle settings goed binnen behalve ... DSN-servers. Bel dus UPC op en vraag naar de juiste DSN servers (b.v. 212.142.28.66 en 212.142.28.67). Anders kom je niet door het installeer programmatje heen van UPC (zoasl hierboven is beschreven).