Vanaf afgelopen zaterdag aan het tobben geweest met mijn internetverbinding (Chello Classic - omgeving R'dam) Had op een gegeven moment zeer wissellende snelheid.
Helpdesk gebeld: - Welke Windows versie gebruikt u? / Gevolgd door: Dan kunt u nu internet explorer starten… zal wel aan uw netwerkkaart liggen… softwarematig gaat het alrijd goed bij een Mac.
Modem uit- en aan gezet (zo’n 30 keer inmiddels). Kom ik er net achter dat er een reset knop achterop het modem zit. Ingedrukt … modem gaat zich volledig opnieuw initialiseren (ca. 20 minuten) ----> Het werkte. Nu weer een goede verbinding (430 - 470 Kb)
Nog beter is vaker om gewoon de stekker uit het modem te halen en die een paar minuutjes te laten rusten....
Je bent niet de enige met dit probleem… zodra mensen horen dat je een Mac hebt krijgen ze daar stuiptrekkingen. De weten niet wat een Mac is en durven daarom geen hulp te bieden… staat ook zeker niets van in de handleiding die ze daar voor hun neus hebben.
Gewoon slechte training.
Voor de mensen die soortgelijke chello problemen hebben; bij mij werkte bovenstaande niet (tijden geleden al geprobeerd) - maar ik kreeg van een vriend de tip om het modem eens de hele nacht uit te zetten (stekker eruit!). Wanneer het modem namelijk langer dan 6 uur uitstaat worden er ook aan de kant van chello een aantal dingen gereset... soms krijg je een nieuw IP, maar vreemdgenoeg niet altijd.
[quote:fdaacf5a61="MacBjorn"]Nog beter is vaker om gewoon de stekker uit het modem te halen en die een paar minuutjes te laten rusten....
Je bent niet de enige met dit probleem… zodra mensen horen dat je een Mac hebt krijgen ze daar stuiptrekkingen. De weten niet wat een Mac is en durven daarom geen hulp te bieden… staat ook zeker niets van in de handleiding die ze daar voor hun neus hebben.
Gewoon slechte training.[/quote:fdaacf5a61]
Onzin… er zitten genoeg Mac gebruikers op de storingsdienst daar en ze hebben ook de beschikking over complete handleidingen voor het configureren en troubleshooten van OS9, 10.2 en 10.3. Natuurlijk zal niet iedereen even handig er mee zijn, maar wat jij zegt slaat nergens op.
[quote:e5149e4b1b="Bigs"][quote:e5149e4b1b="MacBjorn"]Nog beter is vaker om gewoon de stekker uit het modem te halen en die een paar minuutjes te laten rusten....
Gewoon slechte training.[/quote:e5149e4b1b]
Onzin… er zitten genoeg Mac gebruikers op de storingsdienst daar en ze hebben ook de beschikking over complete handleidingen voor het configureren en troubleshooten van OS9, 10.2 en 10.3. Natuurlijk zal niet iedereen even handig er mee zijn, maar wat jij zegt slaat nergens op.[/quote:e5149e4b1b]
Ik was anders niet echt tevreden over de macondersteuning, ik had laatst de chello helpdesk gebeld, toen ik zei dat ik een mac had werd ik eerst 3x doorverbonden en begonnen ze nog steeds over netwerklocaties in het configuratiescherm.
Op de vraag welke windows versie heeft u? antwoordde ik 10.3.9 en op de vraag kunt u nu internet explorer starten, vervolgde ik met: mag het ook safari zijn....