chello en osx - chello en osx

Hi,

het vorige forum over dit onderwerp is -lijkt het - gestopt… Maar ik zit nog wel met een probleempje! Ik hoop dat iemand me daar mee kan helpen! Ik zit sinds kort op chello. Werkt perfect, krijg bij osx ook gewoon een netwerk verbinding. Alleen werkt mijn IE hier niet mee en ook mijn mail niet! Die geven dat de server neit gevonden kan worden. Ik weet dat bij windows je aan moet geven dat je via een LAN werkt in Explorer. Bij de mac versie kan ik deze echter niet vinden!

Kan iemand mij hier mee helpen?

Groet,

Henjo

Zo werkte het bij mij nadat ik er ook niet in kon komen: Bij system preferences bij actieve netwerkpoorten alles uitzetten behalve ingebouwd ethernet en dat bovenaan de lijst slepen. Configureer via DHCP, en dat is eigenlijk alles.

(Oplossing gevonden via google.com,intypen: chello; X)

succes,

Paul

Hi Paul,

bednakt voor de tip. Helaas lukt het niet! Ingebouwd ethernet staat boven aan, configureren via DHCP, ID DHCP client niet ingevuld (optioneel), ik krijg keurig netjes een IP adres. Maar bij emailen, internetten of programmatuur update krijg ik de melding:
The specified server could not be found.

bij de update geeft ie aandat ik geen verbinding kan krijgen…

Nog een goeie tip? Herstarten geprobeerd, zonder suc6

:frowning:

Henjo

Dit komt omdat je geen nameservers hebt ingevuld.

Ga naar "Systeem Voorkeuren -> Netwerk -> (TCP/IP)"
Daar kan je nameservers invullen. Je moet Chello even bellen voor de nameservers.

(Volgens mij is "212.83.68.130" een Chello nameserver, maar 2 nameservers is aan te raden!)

Adriaan

Hi Adriaan,

bedankt voor je waardevolle vermelding van de nameservers… Ik heb ze braaf gekregen op mijn installatiepapieren en ik heb dus ook bij tcp/ip onder domeinnaamservers 2 hele mooie nameserver adressen ingevuld.

Het resultaat?

Er gebeurt tenminste wat! Het duurt allemaal veel langer (En ik denk dat er hard gezocht wordt oid) het eindresultaat is echter exact eht zelfde: the specified server could not be found…

Nog meer ideeen?

ik begin nu langzamerhand te hopen dat het echt gaat lukken!

Ga eens naar de Terminal en tik in: "ping 17.254.3.183" krijg je resultaat terug?

Adriaan

Hoi Adriaan,

geprobeerd, het resultaat is een doorlopende melding: host is down…

???

op mijn windows machine gaat het pingen prima!

Hey Adriaan,

heb je daar wat aan?

Heeft iemand anders nog een gouden idee?

Gr.
Henjo

Ok, ik krijg ergens een berichtje in een nieuwsgroep dat het gaat om een hardware issue... Chello zou track houden van de mac adressen... Ikke 2 netwerkkaartjes in mijn pc hebben en de plug eens omgelegd... DAn krijg ik daar inderdaad ook geen sjoechem.

Is het mogelijk om mijn PC om te bouwen tot router? Of mijn internet verbinding te delen via de PC?

Ik heb een ibookje dus andersom is niet zo handig…