chello gasten let op: leuk netwerk nieuws...

Okee, nu heb je een mac, maar wist je dit al: ga naar : connect to server... en zie daar dat je finder gaat zoeken... en wat vind ie.. allemaal macs! :) via het afp:// protocol. Bij chello zijn ze zo aardig geweest om de smb poorten te blocken (wat hier in zutphen voor het chello tijdperk er was, nog niet was, zodat we een enorme lanparty hadden hier), maar afp (wat het ook mag zijn) staat nog open... :) verdere instructies volgen :D

?? bij mij gebeurt er niets :?

Hier ook niet, en heb ik ook nog nooit gezien hoor.

Maar dat smb heb je toch nodig om met een pctje te linken? Is dat de reden waarom ik m'n windhoosje er niet opkrijg? Ben daar uren mee bezig geweest zonde resultaat.

Paul

[quote:38c6f6af59="Elger"]maar afp (wat het ook mag zijn) staat nog open...[/quote:38c6f6af59]

Ik heb ook geen idee, maar heb eigenlijk altijd aangenomen dat het voor Apple File Protocol staat. :stuck_out_tongue: Kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben.

Apple Fileshare Protocol, AFP is basically Appletalk over TCP/IP en gaat over poort 548. Als je filesharing aanzet in OS X, en je hebt een directe verbinding met je kabel modem, dan kunnen andere mac gebruikers hem in principe zien mits ze in hetzelfde netwerk segment zitten, in dit geval dus je lokale Chello netwerk. Ze zullen het wel geen prioriteit geven ofzo, zal wel te maken hebben met het verschil in potentiƫle problemen tussen SMB en AFP. En nou maar kijken of er Macs met guest access tussenzitten =D

ph.

Pijnhoofd: welkom! Uit NY nog wel!

on topic: eigenlijk moeten alle chello-adepten verdomd goed oppassen dat ze niet gehackt worden!